Connect with us

رویداد های اخیر

در انفجارهای روزگذشته در بلخ و کابل پانزده غیرنظامی جان باختند

منتشر شده

در

(Last Updated On: جوزا ۵, ۱۴۰۱)

درپی انفجارهای روزگذشته (چهارشنبه ۴جوزا) درکابل و بلخ پانزده تن جان باختند و بیش از سی تن دیگر زخمی شدند . قربانیان این رویدادها همه افراد ملکی بودند.

بازماندگان قربانیان این رویدادها از امارت اسلامی میخواهند که عاملان این انفجارها را بازداشت و مجازات کند.

مسولان امنیتی می‌گویند که حلقاتی مشخص با این انفجارها میخواهند که تصویر نا امنی از افغانستان ارایه کنند و نیروهای امنیتی درپی شناسایی و از بین بردن این حلقات هستند.

تمامی قربانیان سه انفجار روز گذشته در شهر مزارشریف افراد ملکی بودند که طعمه‌ای انفجارها شدند، این بار زنان نیز قربانی این حملات شده اند.

زخمیان این رویدادها در شفاخانه حوزوی این ولایت بلخ زیر تداوی استند و بسیاری از زخمیان یکی از عضوهای بدن شان را از دست داده اند.

غلام علی، برادر قربانی می‌گوید که:” این خواهرم است که پای خود را در انفجار از دست داده و یک خواهرم که ۱۷ سال داشت شهید شد و یک اقاربم هم شهید شد. اینها شاگران مدرسه بودند که در مدرسه درس میخواندند، اما حیران هستیم که به چی جرمی شهید شدند ما از دولت و جامعه جهانی میخواهیم تا جلو خونریزی را بگیرند.”

انفجارها در بلخ جان ۹ تن را گرفت و ۱۵ تن دیگر زهم برداشتند.  بازماندگان قربانیان هنگام به خاکسپاری عزیزان شان خواست‌های از حکومت دارند.

محمد جمعه، بازمانده قربانی می‌گوید که :” من کسی را از دست دادم که برادرم میشد او با یک کراچی دستی کار میکرد. چهار پسر و سه دختر از او باقی مانده است. از حکومت امارت اسلامی همین را میخواهیم قاتلین ما را بدست ما بسپارند.”

محمد یوسف، بازمانده قربانی دیگر می‌گوید که:” ما از دولت اسلامی افغانستان این را میخواهیم تا جلو این چنین حادثات را بگیرند. تا چی وقت مردم از زجر و گرسنگی و انفجارها بمیرند. اینها هیچ گناه نداشتند فقط تلاش داشتند یک لقمه نان به خانواده خود بیاورند.”

درهمین حال در کابل هم شام روز گذشته در مسجد ذکریا در مربوطات حوزه چهارم انفجار صورت گرفت در این انفجار هشت نماز گذار جان باختند و نزدیک به بیست تن دیگر زخمی شدند.

نهادهای امنیتی در واکنش به این حملات می‌گویند که درپی شناسایی و نابودی حلقاتی هستند که میخواهند تصویر نا امنی از افغانستان به بیرون بدهند.

حملات روزگذشته هم در داخل و هم در بیرون با واکنش‌های گسترده روبرو شده است.

رویداد های اخیر

بیش از یک‌هزار مهاجر افغان از پاکستان در یک روز برگشت داده شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنند‌گان می‌گوید که بیش از یک هزار مهاجر افغان روز گذشته (سه‌شنبه، ۴ ثور) از پاکستان به‌گونه اجباری برگشت داده شدند.

این وزارت در خبرنامه‌ای افزوده که براساس معلومات آمریت سرحدی سپین‌بولدک کندهار، این عودت‌کنندگان ۱۹۱ خانواده مشمول ۹۹۸ نفر می‌باشند.

بربنیاد خبرنامه، در میان این مهاجران سه تن آنان از محابس پاکستان آزاد شده‌اند.

خبرنامه تصریح کرده است که آنان بعد از ثبت برای اخذ کمک به دفاتر سازمان بین‌المللی مهاجرت، سازمان جهانی خوراک و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهدگان معرفی شدند و برای هر خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی از طرف امارت اسلامی نیز پرداخت شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در نشست شش جانبه در ازبیکستان اشتراک کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

حمیدالله اخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی جهت ملحق شدن به دهلیزی شش جانبه، روزگذشته (سه‌شنبه، ۴ثور) در رأس یک هیئت به ازبیکستان سفر کرد و در نشست شش جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و ازبیکستان اشتراک کرد.

هیئت افغانستان با هیئات کشورهای دیگر در این نشست، در باره توسعه انتقالات از مسیر دهلیز شش جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و اوزبیکستان بحث نمود.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که در حاشیه این نشست سرپرست این وزارت با معینان وزارت ترانسپورت روسیه و بلاروس نیز دیدار نموده است.

همچنان سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در دیدار با معینان وزارت ترانسپورت کشورهای روسیه و بلاروس در باره گسترش انتقالات ترانزیتی میان افغانستان و روسیه، افغانستان و بلاروس و فراهم شدن تسهیلات ترانسپورتی گفتگو کرده است.

این وزارت افزوده است که سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی با وزیر ترانسپورت و نماینده خاص رئیس جمهور اوزبیکستان در امور افغانستان نیز دیدار دوجانبه داشته و در باره گسترش انتقالات ترانسپورت جاده‌ای میان دو کشور گفتگو نموده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دیدار هیأت عالی رتبه مالیزیایی با مقام‌های امارت اسلامی

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

هیأت اعزامی از کشور مالیزیا به‌سرپرستی داکتر شاه‌زلینا، نماینده صدراعظم این کشور در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه گفت، مالیزیا خواهان گسترش روابط خود با امارت اسلامی است.

نماینده صدراعظم مالیزیا در این دیدار گفته است که، کشورش همچنان خواهان ایجاد برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت برای دیپلومات‌ها و کارمندان دولتی افغانستان در زمینه‌های مختلف است.

در همین‌حال، سرپرست وزارت خارجه در این دیدار روابط افغانستان و مالیزیا را در حال گسترش خواند و از دولت این کشور خواست تا برای افغان‌های مقیم مالیزیا امکانات صحی و آموزشی را فراهم نماید.

درهمین حال، معاون سیاسی ریاست الوزراء در دیدار با هیئت دولت مالیزیا، گفت که امارت اسلامی در بخش‌های اقتصادی و سیاسی دست‌آوردها دارد و به‌شمول منطقه، جهان از افغانستان نگرانی ندارد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!