رویداد های اخیر

در سه انفجار پی هم بالای یک مکتب در کابل ۳۰ نفر جان باختند و ۵۲ تن زخم برداشتند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۰)

در پی سه انفجار در برابر یک مکتب در غرب شهر کابل ۳۰ تن جان باخته و ۵۲ تن دیگر هم زخمی شده اند.

وزارت داخله جان باختن ۳۰ تن و زخمی شدن ۵۲ تن دیگر را تایید کرده است.

اما منابع می گویند که در این انفجار ها بیش از ۴۰ تن جان باخته و نزدیک به ۱۰۰ تن دیگر هم زخمی شده اند.

منابع امنیتی می گویند که نخست یک حمله کننده موتر مملو از مواد انفجاری را در برابر مکتب سیدالشهدا  در منطقه دشت برچی کابل انفجار داد و سپس دو حمله انتحاری حین خروج دانش آموزان این مکتب رخ داده است.

بیشتر قربانیان و زخمیان این رویداد به بیمارستان علی جناح انتقال داده شده است، بیمارستان مملو از جسد، زخمی و افرادی است که نزدیکان شان قربانی شده اند.

تا هنوز گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

طالبان در اعلامیه ای دست داشتن در این حمله را رد و این انفجارهای را محکوم کرده است.

این گروه گفته است که این انفجار کار داعش بوده است.

این حمله با واکنش تند داخلی و خارجی نیز مواجه شده است.

رییس جمهور غنی این حمله «وحشیانه» توصیف کرده و طالبان را عامل آن دانسته است.

آقای غنی گفته است: “طالبان با تشدید جنگ نامشروع و خشونت شان یکبار دیگر نشان دادند که نه تنها به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی تمایل ندارند، بلکه با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده بخاطر صلح را سبوتاژ مینمایند.”

شورای عالی مصالحه ملی نیز با محکوم کردن حمله امروز بر دانش‌آموزان در حوزه سیزدهم کابل، آن را «بزدلانه» و «تروریستی» خوانده است.

نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان «یوناما» از حمله امروز در دشت برچی ابراز انزجار کرده و آن «وحشیگری» توصیف کرده است.

این نهاد گفته است: “بسیاری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند. به خانواده های قربانی صمیمانه تسلیت می گوییم و ما آرزوی بهبودی سریع برای آسیب دیدگان داریم.”

اتحادیه اروپا در افغانستان نیز انفجار امروز را محکوم کرد و اظهار داشت: “حمله وحشتناک در منطقه دشت برچی در کابل یک عمل حقیرانه تروریستی است. هدف قرار دادن دانش آموزان در مکتب دخترانه در واقع حمله به آینده افغانستان است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل