رویداد های اخیر

در صورت افرایش اختلاقات حکومتی دولت متلاشی می شود – اگاهان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

اگر اختلافات درون حکومتی، به همین گونه ادامه داشته باشد، حکومت وحدت ملی از هم می پاشد.

برخی از آگاهان سیاسی با ابراز این مطلب می گویند؛ اختلافات شدید میان رهبران حکومت وحدت ملی در موارد مختلف باعث شده است که مردم از عملکرد حکومت ناراض باشند.

به باور نصر الله ستانکزیاستاد دانشگاه، چون حکومت وحدت ملی مطابق به قانون تشکیل نشده است، اختلاف نظر ها با گذشت هر روز زیادتر می شود.

به باور آگاهان، از ایجاد حکومت وحدت ملی تا حال، رهبران این حکومت در موارد گونا گون با اختلاف نظر به پیش رفته اند و این مساله باعث شده است که تا اکنون کابینه تکمیل نشود و کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به کار آغاز نکند.

به دلیل همین اختلاف نظر ها به تازه گی نامزد وزیر وزارت دفاع از نامزدی اش منصرف شده و رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی نیز از پستش برکنار شده است.

نصر الله ستانکزی استاد دانشگاه:

“روی همین دلیل است که حدود اعمال طرفین مختلف در حکومت معیین نیست که این ها دارای کدام حدود صلاحیت هستند و در حکومت ایتلافی خصوصیت این است که کوشش می شود تا هر طرف امتیاز اش زیاد باشد؛ بناً قانون چنین یک حکومت را در افغانستان پیش بینی نکرده است.”

در ادامه این اختلاف رییس اجرایی گفته است که ریاست اجرایی پست، تشریفاتی و تحفه کسی نیست و دارای صلاحیت می باشد.

آگاهان تاکید دارند که همین اختلاف نظر ها باعث شده است، که هیچ کاری برای تغییر وضعیت زندگی مردم صورت نگیرد.

 

بشیر احمد ته ینج عضو مجلس نمایندگان:

“در شش ماه گذشته دیدیم که جز اختلاف، تقسیم کردن قدرت به جز انتقاد و ایراد گرفتن بالای همدیگر هیچگونه تاثیر گزاری را برای بهبود وضعیت و توقعات مردم که وجود دارد عملی نشده است.”

آگاهان هشدار می دهند که ادامه این وضعیت، حیثیت کشور و رهبران حکومت وحدت ملی را صدمه می زند و ضرر آن به مردم خواهد رسید.

 

میر احمد جوینده آگاه سیاسی:

“اعتبار و باور ملت به رهبران حکومت وحدت ملی به کلی از بین می رود. حیثیت و آبروی شان در بین ملت به کلی از بین خواهد رفت، این ها باید تجدید نظر کنند. رسانه ای ساختن اختلافات به جز بی باوری مردم چیز دیگر به دنبال نخواهد داشت.”

 

هرچند ریاست جمهوری و ریاست اجرایی این اختلافات را یک مساله عادی در حکومتداری می دانند.

خبرنگار: حمید صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل