اخبار ساحوی

در ماه مبارک رمضان قیمت مواد غذایی کنترول خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت تجارت و صنایع می گوید که برای کنترول قیمت مواد غذایی در ماه روزه کمیسیونی تشکیل شده است.

 بورد عالی متشبثین هم تاکید می کند که قیمت مواد خوراکه به حال خود باقی خواهد ماند. تجارب گذشته نشان می دهد که در ماه روزه قیمت مواد اولیه افزایش می یابد.

همه ساله با فرا رسیدن ماه روزه قیمت مواد خوراکه در بازارهای افغانستان افزایش می یابد. وزارت تجارت می گوید که کمیسیونی تشکیل شده تا قیمت مواد خوراکه را در جریان ماه روزه کنترول کند. سخنگوی وزارت تجارت می گوید که هر بازرگانی که تقلب کند با او برخورد قانونی می شود.

مسافر قوقندی سخنگوی وزارت تجارت میگوید: “وزارت تجارت کمیسیون را برای کنترول قیمت مواد خوراکه در ماه روزه تشکیل کرده تا بازار را نظارت کند.”

بورد عالی متشبثین می گوید که به همه بازرگانان این بورد هدایت داده شده تا از افزایش قیمت ها خود داری کنند. رییس این بورد می گوید که تلاش می شود تا قیمت ها در ماه روزه کاهش یابد.

رحیم الدین حاجی آغا رییس بورد عالی متشبثین میگوید: “ما به همه بزرگانان خود هدایت دادیم تا در ماه روزه قیمت مواد اولیه افزایش نیابد و تلاش شود تا از قیمت های کنونی هم نازلتر شود.”

از سوی هم بورد عالی متشبثین می گوید: با آنکه تعرفه ی واردات مواد خام از سوی حکومت کاهش یافته اما افزایش ۲۵ درصدی قیمت برق قابل قبول نیست. اما ریاست برق می گوید که قیمت تعیین شده هیچگاهی قابل تغییر نیست. 

Trending

خروج از نسخه موبایل