Connect with us

جهان

در پی ازدحام جمعیت در یمن ۷۸ نفر جان باختند

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

در پی ازدحام جمعیت در محل توزیع مبالغی پول از سوی برخی تجار یمنی در صنعا که بدون هماهنگی با وزارت داخله‌ی این کشور صورت گرفت، ۷۸ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند که حال ۱۳ نفر از آنها وخیم است.

منابع خبری صبح امروز پنج‌شنبه (۳۱ حمل)، گزارش دادند، در پی ازدحام جمعیت در مقابل محل توزیع کمک‌های یک تاجر در صنعا ۷۸ نفر جان باختند.

عربستان‌‌ با حمایت امریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارچ ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

به گفته منابع سازمان ملل، تحولات یمن و حملات ائتلاف سعودی تا پایان سال ۲۰۲۱، جان ۳۷۷ هزار شهروند یمنی را گرفت و بیش از ۱۲۶ میلیارد دالر به زیرساخت‌ها و واقتصاد این کشور خسارت وارد کرد و هم اکنون ۸۰ درصد مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

عبدالخالق العجری، سخنگوی وزارت داخله یمن گفت:«در پی توزیع تصادفی مبالغی از سوی برخی کسبه بدون هماهنگی با وزارت داخله ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.»

گفته می‌شود، در پی این حادثه تاکنون ۷۸ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند که حال ۱۳ نفر از آنها وخیم است.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز دستور داد تا کمیته‌ای متشکل از وزارت داخله، امنیت، اطلاعات، قوه قضائیه و سارنوالی عمومی برای بررسی این حادثه تشکیل شود.

جهان

دیدار بایدن و زلنسکی در فرانسه؛ امریکا کمک نظامی ۲۲۵ میلیون دالری در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

Published

on

(Last Updated On: )

جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا، قرار است روز جمعه (۱۸ جواز)، در پاریس با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی، خود دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای بایدن در دیدار با آقای زلنسکی که در حاشیه مراسم هشتادمین سالگرد عملیات نیروهای متفقین در نرماندی انجام خواهد شد، یک بسته کمک نظامی به ارزش ۲۲۵ میلیون دالر را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

این خبرگزاری به نقل از منابع خود نوشته: این بسته کمک نظامی شامل گلوله‌های توپخانه و رهگیرهای دفاع هوایی است.

درهمین حال، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی روز پنج‌شنبه در واشنگتن گفت که ایالات متحده در تلاش است تا نیازهای تسلیحاتی اوکراین را تامین کند.

این نخستین دیدار روسای جمهوری ایالات متحده و اوکراین پس از دیدار ولودیمیر زلنسکی از واشنگتن در ماه دسامبر سال گذشته میلادی است.

به نوشته رویترز، بایدن و زلنسکی هفته آینده همزمان با نشست کشورهای عضو «گروه ۷» درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه پس از حمله به اوکراین و تامین ۵۰ میلیارد دالر برای این کشور در ایتالیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی در اقتصاد بین‌الملل، گفت که دستیابی به اجماع در مورد دارایی‌های مسدود شده پیچیده بوده است.

سینگ که گفت روز جمعه برای ادامه مذاکرات به ایتالیا برمی‌گردد، وی افزود: «ما در تلاش برای دستیابی به یک توافق تا حد زیادی در تلاش هستیم.:

ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته میلادی در گفتگو با رویترز، از روند کند تصمیم‌گیری در کشورهای غربی برای کمک به اوکراین انتقاد کرده بود.

جو بایدن روز پنج‌شنبه (۱۷ جوزا)، در مراسم هشتادمین سالگرد نبرد نرماندی تأکید کرد که امریکا و ناتو از حمایت از اوکراین در مقابله با تهاجم دو ساله نظامی روسیه دست نخواهند کشید.

او که برای شرکت در این مراسم به فرانسه رفته است، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، را «مستبدی سلطه‌گر» خواند و گفت: دموکراسی اکنون بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در خطر است.

Continue Reading

جهان

محکمه آلمان حکم بازداشت یک افغان را در پیوند به حمله با چاقو صادر کرد

Published

on

(Last Updated On: )

خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داده است که محکمه‌ای در آلمان روز شنبه حکم بازداشت یک مرد ۲۵ ساله متولد افغانستان را در پیوند به حمله با چاقو در شهر منهایم صادر کرده است.

شش نفر روز جمعه در حمله با چاقو در یک مراسم سازماندهی شده توسط یک گروه مخالف «اسلام سیاسی» در شهر منهایم زخمی شدند.

یک افسر پولیس نیز مشمول زخمیان بود که با جراحات وخیم در شفاخانه بستر شده است.

مظنون حادثه از اثر تیر اندازی توسط پولیس زخمی و در شفاخانه بستر شده و در وضعیتی نیست که از او تحقیقات صورت گیرد.

پولیس گفته است که او از سال ۲۰۱۴ بدینسو در آلمان زندگی می‌کند.

Continue Reading

جهان

سئول به مردم در باره ارسال بالون‌های بیشتری از کوریای شمالی هشدار داد

Published

on

(Last Updated On: )

سئول روز شنبه به مردم هشدار داد که از بالون‌های بیشتری که توسط کوریای شمالی فرستاده می‌شود، دور باشند و آنها را به اردو یا پولیس گزارش دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اردوی کوریای جنوبی اعلام کرده که کوریای شمالی بالون‌های بیشتری را که حامل «کثافات» است از مرزهای به شدت مستحکم می‌فرستد.

کوریای شمالی چند روز پیش صدها بالون حامل کثافات و مواد فاضله فرستاد و آنها را «هدایای اخلاص» خواند و اعلام کرد که بالون‌های بیشتری می‌فرستد. شین وون سیک، وزیر دفاع کوریای جنوبی روز شنبه این رفتار را «رفتار پست و کم ارزش» خواند.

در پیامی عمومی که توسط شهر سئول پخش شد، از مردم خواسته شده که از دست زدن به بالون‌هایی که «در آسمان نزدیک سئول شناسایی می‌شوند» خودداری کنند و آن‌ها را گزارش دهند. وزارت دفاع گفت که از حاکمان سایر مناطق نیز خواسته شده که پیام های مشابهی را پخش کنند.

کوریای شمالی گفته است که این بالون‌ها انتقام یک کمپاین تبلیغاتی ادامه‌دار فراریان و فعالان کوریای شمالی در کوریای جنوبی است که بالون‌هایی حاوی شعارهای ضد پیونگ‌یانگ، غذا، ادویه، پول و فلش‌های حاوی ویدیوهای موسیقی کی‌پاپ و نمایشنامه‌ها به آن طرف مرز ارسال می‌کنند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!