خبرهای تازه

دستور غنی بر بررسی اتهامات در مورد فرمانده پیشین هلمند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس جمهور غنی دستور داده است تا اتهامات در مورد فرمانده پیشین ولایت هلمند بررسی شود.

وزارت امور داخله میگوید، با نهاد های عدلی و قضایی موجودیت پولیس خیالی در هلمند را پیگری می کنند و هنوز هم تکمیل تشکیلاتی در این ولایت وجود دارد.

در همین حال ماموریت حمایت قاطع در افغانستان میگوید، که فساد اداری از موارد عمده در میان نظامیان افغان است که باید به آن رسیدگی شود.

هلمند گواه سنگین ترین نبرد هاست، اما حدود نیم از سربازان پولیس آن خیالی گفته شده است.

در همین حال وزارت داخله می گوید،اتهامات بر عبدالرحمان سرجنگ فرمانده پیشین پولیس هلمند بررسی خواهد شد.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله می گوید: “بر اساس دستور رییس جمهور بررسی اتهام ها بالای قومندان پیشین هلمند عبدالرحمان سرجنگ، در حال بررسی شدن است و پیگری میشود، در آن صورت با نهاد های عدلی و قضایی در میان گذاشته خواهد شد”.

واما ماموریت حمایت قاطع درافغانستان از تلاش های حکومت در کار پیکار با فساد خوشبین است، به باور معاون بخش ارتباطات حمایت قاطع راهکار ایجاد شده است، تا چند ماه دیگر شاهد عملی شدن آن باشیم.

چارلی کلیفلند، معاون بخش ارتباطات ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می گوید: “ناتو به خوبی آنرا مورد بحث قرار خواهد داد، وقتی به نشست وارسا نزدیک میشود فساد اداری از موارد عمده است که نیروهای امنیتی افغانستان باید به آن رسیدگی کنند، آنان شماری از طرزالعمل ها و گام ها را روی دست دارند تا اطمنیان حاصل شود، که هر سرباز پولیس معاشات شانرا در یافت می کنند، و در ماه ها و سال های آینده شاهد انجام این کار خواهیم بود”.

تا یک ماه دیگر نمایندگان ارشد حکومت افغانستان در نشست وارسا برای جلب پشتبانی مالی و حمایت های جامعه جهانی اشتراک خواهند کرد، در حالیکه کمک های جهانی مشروط به شفافیت در مصارف است.

Trending

خروج از نسخه موبایل