اخبار ساحوی

ده ها باشنده هرات به موجودیت اختلافات میان مسوولین محلی آن ولایت اعتراض کردند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۹, ۱۳۹۱)

ده ها تن از باشندگان هرات در یک گردهمایی اعتراضی، خواستار حل اختلافات میان مسوولان محلی به ویژه شورای ولایتی آن ولایت شدند.

معترضان که در برابر دفتر والی هرات تجمع کرده بودند، دولت مرکزی را متهم به سهل انگاری در حل اختلاف ها میان برخی مقام محلی از جمله والی و شهردار میکنند.

معترضان هم چنان بروز مشکلات در روند انتخاب رییس شورای ولایتی هرات را مورد انتقاد قرار داده و از اعضای شورای ولایتی خواستند به این بست پایان دهند.

این اعتراض در حالی است که اخیرا اختلاف های جدی میان داوود شاه صبا والی و محمد سلیم ترکی شهردار هرات وجود داشته است.

این اختلافات پس از آن اوج گرفت که والی هرات شهردار آن ولایت را به تاخیر در تطبیق پروژه های انکشافی و غیر شفاف بودن قرار دادهای این اداره متهم کرد.

از سویی هم، بن بست در روند انتخاب رییس شورای ولایتی هرات نیز سر وصداهای زیادی را به وجود آورده است.

پس از آنکه در دور اول انتخابات، هر دو نامزد ریاست شورای ولایتی هرات رای مساوی بدست آوردند، انتخابات دوم آن تنها با حضور 12 تن از اعضای شورای ولایتی در کابل برگزار شد و سید وحید قتالی به عنوان رییس شورای ولایتی انتخاب گردید.

آقای قتالی می گوید که انتخابات برای تعیین ریاست شورا را به دلیل جلوگیری از دخالت مقام های محلی در کابل دایر کرده اند.

اما عبدالظاهر فیض زاده رقیب آقای قتالی این کار را غیر قانونی می خواند و خواستار برگزاری مجدد انتخابات برای تعیین رییس شورای ولایتی در هرات می باشد.

مسوولین محلی هرات، از جمله والی آن ولایت هر گونه دخالت در روند انتخابات شورای ولایتی را رد می کنند، اما تاکید دارند که باید انتخابات ریاست شورا در هرات برگزار شود.

در همین حال، شماری از کارشناسان سیاسی می گویند که جناح های مختلف سیاسی به اختلافات موجود در هرات دامن می زنند.

عبدالقادر کامل کارشناس سیاسی می گوید که تداوم این اختلافات ضررهای زیادی را متوجه مردم می سازد و باید به گونه فوری جلو آن گرفته شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل