اخبار ساحوی

دو انفجار پیهم، شهر جلال آباد را لرزاند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در اثر دو انفجار پیهم در شهر جلال آباد، یک پولیس کشته و چندین پولیس و غیر نظامی دیگر مجروح شده اند.

انفجار اول حوالی ساعت هشت و نیم صبح امروز( چهارشنبه، 25 ثور) در یک پوسته پولیس در دروازه ورودی ورزشگاه شیرزی که در نزدیکی دفتروالی ننگرهار موقعیت دارد، صورت گرفته است.

یک شاهد عینی و یک سرباز پولیس پوسته متذکره گفته اند که مواد انفجاری در غرفه پولیس جا به جا شده بود که در اثر انفجار آن یک سرباز پولیس به شدت جراحت برداشته و پس از انتقال به شفاخانه جان باخته است.

گفته می شود که پنج دقیقه پس از وقوع انفجار اول؛ زمانی که نیروهای پولیس و خبرنگاران به محل حادثه رسیده بودند، انفجار دومی به وقوع پیوست که در اثرآن چندین نفر نظامی و غیر نظامی مجروح گردیده و به شفاخانه مرکزی ننگرهار انتقال یافتند.

بازمحمد شیرزاد رییس صحت عامه ننگرهار گفت که تا کنون سه پولیس و هفت فرد ملکی به شفاخانه انتقال یافته که وضعیت صحی شان خوب اند.

در همین حال، یک منبع در فرماندهی امنیه ننگرهار که نخواست نامش افشا شود گفت که در این رویدادها، یک پولیس کشته، شش پولیس دیگر به همراه پنج فرد ملکی مجروح شده اند.

به گفته این منبع، یک کمره مین فرماندهی امنیه ننگرهار نیز در جمع زخمیان این رویداد می باشد.

این منبع در فرماندهی امنیه هم چنین گفت که پس از وقوع انفجار محافظین والی ننگرهار به سوی اهداف نا معلوم شلیک کرده و زمانی که نیروهای پولیس از آنان خواست تا این کار را نکنند، آنان پولیس را دشنام داده و سربازان پولیس را به زور از ساحه بیرون کردند.

در ویدیویی که بدست این منبع آمده نشان می دهد که محافظین والی لباس شخصی برتن دارند و سربازان پولیس را تهدید می کنند.

در حال حاضر سوالات زیادی درمورد اینکه چگونه مواد انفجاری در غرفه پولیس جاسازی شده بود، وجود دارد و با وجود تلاش های خبرنگار ما، مقام های محلی در این خصوص ابراز نظر نکرده اند.

قابل ذکر است که اخیرا شهر جلال آباد نسبتا آرام بود و از مدتی بدین سو حوادثی از این دست در آن شهر اتفاق نیافتاده بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل