رویداد های اخیر

دیدار امیرخان متقی با هیئت حزب آزادی اتریش در کابل

Published

on

(Last Updated On: میزان ۳, ۱۴۰۲)

سرپرست وزارت خارجه با یک هیئت حزب آزادی کشور اتریش که به کابل آمده است روی مسایل مربوط به افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که آقای متقی در این دیدار علاوه بر موضوعات دیگر در مورد ارائه خدمات قنسولی و ایجاد سایر تسهیلات به منظور حل مشکلات افغان‌ها در آن کشور صحبت کرده و نیز از این هیئت خواسته که حقایق وضعیت موجود در افغانستان را به اروپا انتقال بدهند.

آقای تکل، همچنان به نقل از اعضای حزب آزادی اتریش می‌گوید که آنان گفته اند وضعیت افغانستان آنچه که در مطبوعات انعکاس داده می‌شود بر عکس آن است و آنان می‌خواهند پس از این سفر حقایق وضعیت افغانستان را به مردم و مقامات اتریش و مقام‌های اتحادیه اروپا شریک بسازند.

در این اواخر هیئات زیادی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مختلف به کابل سفر کرده و با مقام‌های امارت اسلامی دیدار کرده اند. چندی پیش یک هیئت عالمان دینی بریتانیا نیز پس از سفربه کابل و دیدار شان با مقام‌های امارت اسلامی از کشورهای اسلامی خواستند که دولت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسند.

این درحالیست که با گذشت بیش از دوسال از حاکمیت امارت سلامی در افغانستان هیچ کشوری حاضر به  به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان نشده است. اما در این دوسال روابط امارت اسلامی با بسیاری از کشورها بهبود یافته و نیز سفارت خانه‌های افغانستان در کشورهای همسایه و منطقه به دیپلومات‌های امارت اسلامی واگذار شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل