اخبار ساحوی

دیپلومات ارشد چین خواستار روابط با ثبات با هند شد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۲۴, ۱۴۰۲)

در حالی که چین و هند به دنبال راه هایی برای کاهش تنش‌های نظامی در امتداد مرز وسیع خود هستند، وانگ یی، دیپلومات ارشد چین به وزیر خارجه هند گفت که نیاز است تا روابط دوجانبه با ثبات شوند.

به گزارش رویترز ، وانگ در حاشیه نشست‌های اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا در جاکارتا، پایتخت اندونیزیا به سوبرمنیم جیشنکر، وزیر خارجه هند گفت که به جای سوء ظن، حمایت متقابل بین دوکشور مورد نیاز است.

هند و چین ۳۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که بیشتر آن به گونه درست علامت گذاری نشده است و در سال ۱۹۶۲ یک جنگ کوتاه اما خونین بر سر آن رخ داد.

از دهه ۱۹۹۰، روابط پس از یک سلسله توافقات مرزی بهبود یافته و چین اکنون دومین شریک تجاری بزرگ هند است.

با این حال، در سال ۲۰۲۰ زمانی که ۲۰ سرباز هندی و چهار سرباز چینی در درگیری‌های تن به تن در امتداد مرز کشته شدند، هر دو کشور مواضع خودرا تقویت و تعداد زیادی نیرو و تجهیزات را مستقر کردند.

چندین دور گفتگوهای نظامی و دیپلوماتیک به کاهش تنش بین دو کشور کمک کرده، اما دهلی نو وضعیت در مرز را شکننده و خطرناک توصیف نموده است.

وانگ در جریان دیدار روز جمعه خود به جیشنکر گفت: چین و هند باید در یک جهت برای یافتن راه حلی برای مسائل مرزی مورد قبول هر دو طرف کار کنند.

وانگ گفت: «دو طرف باید از یکدیگر حمایت کنند و کارها را با هم انجام دهند، نه اینکه یکدیگر را خسته کنند یا به یکدیگر شک کنند.»

او گفت که هند و چین نباید اجازه دهند مسائل خاص روابط کلی آنها را تعریف کند.

وزارت خارجه چین اعلام نمود که دو طرف توافق کردند که دور بعدی مذاکرات در مورد مسائل مرزی در سطح قوماندانان نظامی را به زودی برگزار کنند.

از سال ۲۰۲۰، دهلی نو همچنین نظارت بر مشاغل چینی را تشدید کرده و بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن چینی از جمله تیک تاک را ممنوع کرده است. هند همچنین نظارت بر سرمایه گذاری‌های شرکت‌های چینی را تشدید کرده است.

در رابطه به محدودیت‌های اخیر هند علیه شرکت‌های چینی، وانگ خواستار ایجاد محیط تجاری منصفانه، شفاف و بدون تبعیض برای شرکت‌های چینی شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل