اخبار ساحوی

رانش زمین در هند ۱۶ کشته برجا گذاشت

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۳۰, ۱۴۰۲)

تیم های امداد روز جمعه عملیات جستجو برای یافتن بازماندگان احتمالی رانش زمین عظیم در غرب هند را از سر گرفتند که ۱۶ کشته برجای گذاشت و گمان می رود بیش از ۱۰۰ نفر گیر مانده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شبکه های خبری تلویزیونی هند، یک روز پس از وقوع این حادثه در نیمه شب پنجشنبه، اعلام کردند که غبار غلیظ و باران شدید، تلاش‌های امداد و نجات را در روز جمعه بیش از پیش مختل کرده است.

رانش زمین در نیمه شب در قریه کوهستانی دورافتاده ایرشالوادی در ایالت مهاراشترا، در حدود ۶۰ کیلومتری شهر ممبی رخ داد و چندین خانه را ویران کرد و بسیاری از ساکنان آنجا زیر آوار گیر افتادند.

اتول کاروال، رئیس عمومی نیروهای ملی واکنش به حوادث طبیعی به رویترز گفت که نیروهای امدادی ۱۶ جسد را پیش از شب در روز پنجشنبه پیدا کردند و مقامات محلی توصیه نمودند که جستجو را متوقف کنند.

او گفت: «در چنین زمین‌هایی نمی‌توان در تاریکی به دنبال افراد بود.»

دوندرا فادناویس، معاون وزیر اعلای مهاراشترا، روز پنجشنبه گفت تخمین زده می‌شود که حداقل ۲۲۵ نفر در این قریه زندگی می‌کردند و بیش از ۸۰ نفر موفق به فرار شدند. به گزارش رسانه ها، احتمالاْ بیش از ۱۰۰ نفر زیر آوار گیر افتادند.

موجی از گرمای شدید، آتش‌سوزی‌های جنگلی، باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در روزهای اخیر در سراسر جهان ویرانی ایجاد کرده است و نگرانی‌های جدیدی را در مورد سرعت تغییرات اقلیمی ایجاد کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل