Connect with us

ورزش

رقابت داغ برای کسب مقام اول رتبه بندی تیم‌ها در آستانه جام جهانی کریکت

منتشر شده

در

(Last Updated On: سنبله ۲۷, ۱۴۰۲)

اکنون که جام آسیا به پایان رسیده است، رقابت برای قرار گرفتن در رتبه اول مسابقات یک‌روزه بین‌المللی در شروع جام جهانی کریکت طی چند روز آینده تشدید خواهد شد زیرا دو تیم از سه تیم برتر در یک سلسله بازی‌های دوجانبه به مصاف هم می روند.

پاکستان در پایان جام آسیا ۲۰۲۳ علیرغم خروج زودهنگام و پیروزی هند بر سریلانکا در دیدار نهایی، همچنان در جایگاه شماره یک باقی مانده است. آسترالیا نیز پس از شکست سلسله بازی‌های خود در برابر افریقای جنوبی، چانس خود را برای صعود به صدر جدول رده بندی از دست داد.

آسترالیایی ها با دو برد در این سلسله بازی‌های پیش بودند، قبل از اینکه تیم میزبان یک بازگشت چشمگیر را آغاز کند و در سه بازی متوالی پیروز شود. این سلسله مسابقات با نتیجه سه بر دو به نفع افریقای جنوبی خاتمه یافت.

شکست هند مقابل بنگله دیش قبل از دیدار نهایی به چانس آنها برای صعود به صدر جدول لطمه زد و حتی یک برد ریکاردشکنی که در کمی بیش از ۶ آور در مقابل سریلانکا به ثمر رسید، باعث نشد آنها به صدر جدول صعود کنند.

نگاهی به بازی‌هایی که هر تیم در آستانه شروع جام جهانی در ۵ اکتوبر انجام می‌دهد

آسترالیا

رتبه فعلی: سوم

امتیاز فعلی: ۱۱۳

بازی های آینده: هند (۲۲ سپتمبر، ۲۴ سپتمبر، ۲۷ سپتمبر)

آسترالیا پس از باخت سلسله مسابقات به افریقای جنوبی، چانس اندکی دارد تا در شروع جام جهانی در رده اول جدول قرار گیرد. آنها باید تمام مسابقات سلسله بازی‌های آینده مقابل هند را برنده شوند تا به عنوان تیم شماره ۱ به جام جهانی بروند.

با این حال، اگر آسترالیا این سلسله بازی‌ها را با دو برد آغاز کند، حداقل تا آخرین بازی یک‌روزه بین‌المللی در صدر جدول رده بندی قرار خواهد گرفت.

سلسله مسابقات سه بازی آسترالیا در هند در پایان این ماه می‌تواند تا حدی مشخص کند که کدام تیم رتبه اول را در شروع جام جهانی در اختیار خواهد داشت.

هند

رتبه فعلی: دوم

امتیاز فعلی: ۱۱۵ (۱۱۴.۶۵۹)

بازی های آینده: آسترالیا (۲۲ سپتمبر، ۲۴ سپتمبر، ۲۷ سپتمبر)

در صورتی که هند بتواند در خانه در سلسله مسابقاتی که از ۲۲ سپتمبر شروع می شود، به برتری برسد، در صدر جدول رده بندی قرار می‌گیرد. در حقیقت، هند با یک برد در بازی اول یک‌روزه بین‌المللی پاکستان را پس خواهد کشید و تیم شماره ۱ در هر سه فرمت کریکت خواهد شد.

تیم هند می‌تواند در روز جمعه هفته جاری با شکست دادن آسترالیا در اولین بازی یک‌روزه بین‌المللی در موهالی به مقام شماره یک برسد.

در صورتی که هند از شکست در همه مسابقات سلسله بازی‌ها جلوگیری کند اما همچنان این سلسله مسابقات را به آسترالیا ببازد، پاکستان به عنوان تیم برتر جام جهانی باقی خواهد ماند. در مقابل، باخت ۳ بر صفر به آسترالیا باعث می‌شود هند به رده سوم سقوط کند و آسترالیا در صدر قرار گیرد.

پاکستان

رتبه فعلی: اول

امتیاز فعلی: ۱۱۵ (۱۱۴.۸۸۹)

بازی های آینده: هیچ بازی قبل از جام جهانی وجود ندارد

چانس پاکستان برای کسب رتبه ۱ در شروع جام جهانی زمانی که آنها آخرین بازی چهار بهترین خود در جام آسیا به سریلانکا باختند، بسیار کاهش یافت.

با توجه به اینکه هیچ بازی رسمی یک‌روزه بین‌المللی برای پاکستان قبل از شروع جام جهانی برنامه ریزی نشده است، امید آنها برای ورود به مسابقات با رتبه ۱ به این بستگی دارد که سلسله بازی‌های هند و آسترالیا چگونه پیش برود.

اگر آسترالیا و هند به شکست خود ادامه دهند، آنها هنوز هم می‌توانند رتبه اول را به دست آورند، اما این واقعیت که این دو تیم قرار است در پایان ماه با یکدیگر بازی کنند، به این معنی است که یکی از آنها پس از آن دوباره جایگاه برتر را به دست خواهد آورد.

افغانستان

در همین حال افغانستان با رتبه ۹ به جام جهانی خواهد رفت.

این تیم پس از شکست با تفاوت دو دوش دربرابر سریلانکا در جام آسیا – که سریلانکا را به مرحله چهار بهترین رساند – از مسابقات خارج گردید.

اما در پایان این شکست، ترکیب تیم برای جام جهانی یک‌روزه بین‌المللی اعلام شد و یکی از تغییرات کلیدی تیم نوین الحق است که پس از یک وقفه طولانی فراخوانده شده است.

نوین الحق، توپ انداز سریع، آخرین بار در جنوری ۲۰۲۱ در یک مسابقه یک‌روزه بین‌المللی بازی کرد.

اما اکنون او به همراه فضل الحق فاروقی، عبدالرحمن و عظمت الله عمرزی، بخشی از حمله سرعتی آنها را تشکیل خواهد داد.

عمرزی که در ماه آگست در جریان بازی یک‌روزه بین‌المللی افغانستان مقابل پاکستان دچار مصدومیت شد، پس از دست دادن جام آسیا به تیم بازگشت.

در همین حال راشد خان یک حمله اسپینری قوی را رهبری خواهد کرد که شامل محمد نبی، مجیب الرحمن و نور احمد است.

رحمان الله گربز، ابراهیم زدران و رحمت شاه بازیکنان رده اول توپزنی و کپیتان حشمت الله شهیدی در شماره ۴ قرار می‌گیرد. نجیب الله زدران نیز درجه میانی را تقویت خواهد کرد.

گلبدین نایب و شرف الدین اشرف که بخشی از تیم ملی افغانستان در جام آسیا بودند، به همراه فرید احمد ملک که بخشی از بازی مقابل پاکستان بود، به عنوان بازیکنان احتیاطی معرفی شده اند.

کریم جنت و محمد سلیم دو بازیکن جام آسیا هستند که به طور کلی از فهرست جام جهانی افغانستان کنار گذاشته شده اند.

افغانستان مسابقات جام جهانی خود را از ۷ اکتوبر دربرابر بنگله دیش در درمسالا آغاز خواهد کرد. آنها قبل از آن دو بازی تدارکاتی دارند، مقابل افریقای جنوبی در تیرووانانتاپورام در ۲۹ سپتمبر و سپس مقابل سریلانکا در گواهاتی در ۳ اکتوبر.

برای مشاهده جام جهانی کریکت ۲۰۲۳ تلویریون آریانا را تماشا کنید!

در حالی که جام آسیا به پایان رسیده است، هواداران اکنون می‌توانند برای مسابقات هیجان انگیز بعدی – جام جهانی یک‌روزه بین‌المللی ۲۰۲۳ – آماده شوند. و با ادامه افزایش هیجان کریکت، علاقه مندان در سراسر افغانستان می‌توانند مطمئن باشند که این رویداد ورزشی هیجان انگیز نیز از شبکه تلویزیونی آریانا به صورت زنده پخش خواهد شد.

رویارویی های جام جهانی در طول مدت مسابقات به صورت زنده پخش می‌شود و علاقه مندان می‌توانند همه نمایش‌ها را تماشا کنند.

به یاد داشته باشید، این مسابقات قرار است از ۵ اکتوبر ۲۰۲۳ تا ۱۹ نومبر ۲۰۲۳ در هند برگزار شود و در بازی نهایی در استدیوم معروف نریندرا مودی به اوج خود برسد.

تلویزیون آریانا همه برنامه‌ها و زمان‌های پخش را قبل از مسابقات منتشر می‌کند و هواداران را در جریان تحولات جدید قرار می‌دهد. پس حتما مراقب به روز رسانی های وب سایت و پلتفورم های رسانه های اجتماعی ما باشید.

ورزش

مرتضایی: آسیا باید باور کند قدرتی به‌نام افغانستان در فوتسال وجود دارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال کشور گفته است، آسیا باید باور کند که قدرتی به‌ اسم افغانستان در فوتسال وجود دارد.

آقای مرتضایی امروز (شنبه) در یک نشست خبری گفته است: «آسیا باید باور کند که قدرتی به‌نام افغانستان در فوتسال وجود دارد. فردا تمام تلاش خودما را برای رفتن به جام جهانی می‌کنیم. اگر هم نشد چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌شود، چون تا حالا کارهای بزرگ زیادی را انجام دادیم.»

وی افزوده است: «قرغیزستان تیم خوبی است. آن‌ها مقابل جاپان نتیجه گرفتند. ما تجربه رویارویی مقابل آن‌ها را در کافا داریم، اما این تیم قرغیزستان تیمی متفاوت است.»

سرمربی تیم ملی تصریح نموده است: «بازیکنانم مدت هاست تمرینات سخت و فشرده را سپری می‌کنند و ما با بازی کردن در شرایط سخت و حساس عادت داریم.»

قابل ذکر است که تیم ملی فوتسال کشور روز گذشته با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل تیم ملی عراق پیروز شد.

تیم قرغیزستان نیز با پیروزی در برابر ویتنام به این مرحله مسابقات دست یافته است.

افغانستان فرصت دارد تا با پیروزی مقابل قرغیزستان به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ صعود کند.

Continue Reading

ورزش

در سیزدهمین و چهاردهمین بازی تیم‌های اتک‌انرژی و ابو‌مسلم پیروز شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

در سیزدهمین مسابقه لیگ قهرمانان افغانستان، تیم خراسان‌اف‌سی امروز (جمعه، ۷ ثور) با نتیجه ۵ بر صفر مقابل اتک‌انرژی‌اف‌سی باخت.

در ادامه، در چهاردهمین بازی تیم ابومسلم‌فراه توانست مقابل عینو‌مینه با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود.

این دو گول را نعمت‌الله کریمی و سهراب افغان به ثمر رساندند.

در پانزدهمین بازی دور سوم لیگ قهرمانان افغانستان ساعت ۱:۳۰ تیم سرسبز یاشلر فاریاب به مصاف موج‌ساحل می‌رود و در همین روز از ساعت ۳:۳۰ پس از چاشت شانزدهمین دیدار این رقابت‌ها بین تیم‌های سرخ‌پوشان‌خوافی و میوند‌اف‌سی خواهد بود.

قابل ذکر است که این مسابقات به‌گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

 

Continue Reading

ورزش

افغانستان عراق را شکست داد و به رقابت‌های جام جهانی فوتسال نزدیک شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

تیم ملی فوتسال افغانستان با نتیجه ۵ بر ۳ عراق را شکست داد و یک گام دیگر به رقابت‌های جام جهانی نزدیک شد.

این مسابقه امروز (جمعه، ۷ ثور) در تایلند برگزار شده بود.

در بازی دوم امروز، تیم ملی فوتسال قرغیزستان با نتیجه ۳ بر ۲ ویتنام را شکست داد و به بازی نهایی رقابت‌های راهیابی به جام جهانی فوتسال مقابل افغانستان صعود کرد.

اگر افغانستان برنده مسابقه نهایی در روز یکشنبه شود، حضورش در جام جهانی ۲۰۲۴ قطعی خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!