رویداد های اخیر

رهبر امارت اسلامی: اراده امارت اسلامی ایجاد نظام خالص شرعی است

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۲, ۱۴۰۱)

مولوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی می‌گوید تمام قوانین و مقرره‌های که در دو دهه اخیر در کشور نافذ بوده توسط عالمان دین برسی می‌شوند.

در نوار صوتی منسوب به رهبر امارت اسلامی که تازه نشر شده، تأکید شده است که تمامی احکام و قوانین که در مغایرت با شریعت اسلامی قرار دارند لغو خواهند شد.

رهبر امارت اسلامی در این نوار صوتی گفته است: «تمام مقررات و لوایح وزارت‌خانه‌ها زیر بررسی گرفته شده است، قوانین و مقرراتی که غیر اسلامی و به‌نفغ مردم نباشند، لغو خواهند شد.»

مولوی هبت‌الله هم‌چنان افزوده است که با لغو قوانین غیر شرعی نظام خالص اسلامی را ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: «عزم و اراده ما این است که نظام خالص شرعی در افغانستان قایم شود.»

رهبر امارت اسلامی یک بار دیگر هم‌چنان تأکید می‌کند زیر بار فشار هیچ‌کشوری نخواهند رفت اما خواستار تعامل مثبت با جهان هستند و می‌افزاید این تعاملات در چوکات شریعت اسلام خواهند بود و بالاتر از آن به هیچ‌گونه فشار ازسوی کشورها تن نخواهند داد.

آقای آخندزاده خاطرنشان کرد: «در چوکات شریعت و به‌نفع مردم کوشش می‌کنیم با جهان تعامل کنیم.»

با این حال، برخی از آگاهان در حالیکه تعامل امارت اسلامی با کشورها منطقه و جهان را مهم می‌دانند، تأکید می‌کنند که تعاملات با جامعه جهانی تابع یک سلسه معیارهای پذیرفته شدۀ جهانی است نه معیارهای که توسط دولت‌ها ساخته می‌شود.

گفتنی است که از بازگشت امارت اسلامی به قدرت در افغانستان بیش از یک سال سپری می‌شود اما هیچ‌کشوری هنوز حکومت جدید افغانستان را به رسمیت نشناخته است.

رعایت حقوق بشر به‌خصوص حقوق زنان و دختران، ایجاد حکومت فراگیر و رفع تهدیدهای تروریستی از خاک افغانستان از خواسته‌های عمدۀ جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی گفته شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل