جهان

رهبر اپوزیسیون کوریای جنوبی مورد اصابت چاقو قرار گرفت

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۲, ۱۴۰۲)

مقامات حزب دموکراتیک اپوزیسیون کوریای جنوبی اعلام کرده اند که لی جائه میونگ، رهبر این حزب روز سه شنبه در جریان بازدید از شهر بوسان در جنوب این کشور از ناحیه گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفت و برای تداوی به شفاخانه منتقل شد.

به گزارش رویترز، کوون چیل سونگ، سخنگوی حزب دموکراتیک گفت لی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ با اختلاف اندکی شکست خورده بود، بیهوش نشد و پس از مراقبت‌های عاجل در شفاخانه پوهنتون ملی پوسان به پوهنتون ملی سئول منتقل شد.

یک مقام شفاخانه پوهنتون ملی پوسان به رویترز گفت که انتقال به سئول پس از آن امکان پذیر شد که داکتران تشخیص دادند که وضعیت وی خطرناک نیست.

کوون که بلافاصله پس از انتقال لی با هلیکوپتر در خارج از شفاخانه صحبت می‌کرد، گفت که کارکنان شفاخانه پوهنتون ملی پوسان احتمال آسیب به رگی را تشخیص دادند که خون را از سر به قلب انتقال می‌دهد.

کوون گفت: «به گفته کارمندان طبی، این نگرانی وجود دارد که ممکن خونریزی بزرگ یا خونریزی اضافی وجود داشته باشد.»

حمله مهاجم، که در ویدیوها و عکس‌ها دیده می‌شود، به سرعت در حالی رخ داد که لی در حال بازدید از محل پروژه ساخت میدان هوایی در بوسان بود.

مهاجم – که به نظر می‌رسید ۵۰ یا ۶۰ ساله باشد و یک تاج کاغذی با نام لی بر روی آن داشت- نزدیک شد و در حالی که لی در میان انبوه حامیان و خبرنگاران صحبت می‌کرد، درخواست امضا کرد، سپس به جلو رفت و به او حمله کرد.

ویدیوها نشان می‌دهد که مهاجم دست دراز می‌کند و با چاقو به گردن لی می‌زند و نیروی حمله، لی را به داخل جمعیت پشت سرش می‌کشد.

لی سپس روی زمین افتاد.

عکس‌های خبری لی را نشان می‌دهد که با چشمان بسته و خونریزی روی زمین دراز کشیده است و مردم دستمالی را به گردن او فشار می دهند.

جین جونگ هوا، یکی از حامیان لی که در صحنه حضور داشت و مراسم را پخش مستقیم می‌کرد، به رویترز گفت که ده ها افسر پولیس در آنجا حضور داشتند.

این ویدیو نشان داد که ضارب به سرعت توسط مردانی از جمله افسران پولیس تحت کنترول قرار گرفت.

روزنامه بوسان ایلبو گزارش داد که او از پاسخ دادن به سوالات پولیس در مورد انگیزه حمله امتناع می‌ورزید.

Trending

خروج از نسخه موبایل