Connect with us

رویداد های اخیر

رهبر جماعت اسلامی پاکستان امریکا را مقصر بی‌ثباتی در افغانستان و پاکستان عنوان کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۳, ۱۴۰۲)

رهبر جماعت اسلامی پاکستان روز گذشته (شنبه، ۲جدی) در دیدار با سفیر ایران در اسلام‌آباد، امریکا را مقصر بی‌ثباتی در افغانستان و ترویج ناامنی در پاکستان دانسته است.

حزب جماعت اسلامی پاکستان، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که سراج‌الحق در دیدار با سفیر ایران در مورد وضعیت غزه و مسائل دوجانبه گفتگو کرده است.

دراین دیدار سراج‌الحق می‌گوید: «امریکا ریشه اصلی بحران‌های منطقه است و نیروهای آن در هرجایی که باشند سبب مشکلات هستند.»

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران گزارش داد که رضا امیری مقدم نیز در این دیدار گفته است کشورهای که با اسرائیل روابط شان را عادی سازی کرده‌اند بر تصمیم خود تجدید نظر کنند.

رویداد های اخیر

ترکش ایرلاینز فردا پروازهایش را به افغانستان از سر می‌گیرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳۱, ۱۴۰۳)

شرکت هوایی ترکش ایرلاینز فردا (سه شنبه، ۱ جوزا) پروازهایش را به افغانستان از سر می‌گیرد.

مسوولان در وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی می‌گویند که فردا طیاره این شرکت در میدان هوایی کابل نشست خواهد کرد.

امام الدین احمدی، سخنگوی وزارت تراتسپورت وهوانوردی، می‌گوید: «ترکش ایرلاینز هم فردا پرواز هایش را به میدان هوایی بین المللی کابل آغاز می‌کند. هر هفته چهار پرواز بین کابل و استانبول دارد. این یک خبر خوش برای مسافران افغان است. آن عده افغان‌هایی که به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند، از طریق ترکیه سهولت ایجاد می‌شود و به آسانی رفت و آمد کرده می‌توانند.»

اما اتاق تجارت و سرمایه گذاری تاکید می‌کند که باید زمینه صدور ویزه به تاجران و شهروندان کشور فراهم شود، زیرا به گفته‌ آنان در صورتی که برای تاجران ویزه صادر نشود بیشترین بهره را شرکت‌ها می‌برند، نه شهروندان افغانستان و تاجران.

خانجان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید: «به یک مسافر هم اجازه داده نمی‌شود، دلیل آن اینست که ویزه نمی‌دهند. اگر ترک‌ها صدور ویزه را آغاز نکنند، یا عرب‌ها ویزه ندهند، طیاره برای کارگو می‌آید و رفت و آمد کمرنگ می‌باشد.»

به باور آگاهان، هرگاه شرکت‌های هوایی پروازهای شان‌را به افغانستان بیشتر سازند، تاجران افغان می‌توانند برخی از کالاها را از طریق هوا به کشورها صادر کنند و عملاً کارگوها فعال شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی به معاون گوترش: خواسته‌های ما را بپذیرید تا در نشست سوم دوحه اشتراک کنیم

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳۱, ۱۴۰۳)

معاون رئیس الوزرای در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل در کابل گفت که امارت اسلامی زمانی در نشست سوم دوحه شرکت خواهد کرد که «موقف» آن پذیرفته شود.

او گفت که افغانستان تحت کنترول کامل امارت اسلامی است و این کشور «یک امیر دارد و از آن اطاعت می‌شود.»

به نقل از ارگ، مولوی عبدالکبیر روز یک‌شنبه (۳۰ثور) به روزمری دیکارلو، معاون سیاسی انتونیو گوترش گفت: «نشست قبلی دوحه به دلیل برخی کاستی‌های برگزارکنندگان آن ناتمام بود و در نشست بعدی موقف امارت اسلامی پذیرفته شود تا هیئت امارت اسلامی در آن شرکت کند.»

سرمنشی سازمان ملل بار قبل از عدم اشتراک امارت اسلامی در نشست دوحه ابراز تاسف کرد، اما در عین‌حال گفت که پذیرش خواسته‌های امارت اسلامی معادل به رسمیت شناختن آن است.

این در حالی است که امارت اسلامی از سازمان ملل و دیگر کشورها می‌خواهد که آنها را به عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت بشناسند.

مولوی کبیر گفت که امارت اسلامی به تمام تعهدات خود عمل کرده و «بر تمام جغرافیای افغانستان حاکم است…در سراسر افغانستان یک حکومت مرکزی حاکم است که یک امیر دارد و از آن اطاعت می‌شود.»

سازمان ملل قرار است نشست سوم دوحه با اشتراک نمایندگان خاص کشورها برای افغانستان را برگزار کند، اما تاریخی برای آن تعیین نکرده است. معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل به کابل سفر کرده و از امارت اسلامی برای شرکت در نشست دوحه دعوت کرد.

به نقل از خبرنامه ارگ، خانم دیکارلو درباره نشست دوحه به مولوی کبیر معلومات داد و گفت که «شروط امارت اسلامی برای اشتراک در این نشست دشوار نیست.» او ابراز امیدواری کرد که هیئت امارت اسلامی در نشست دوحه اشتراک کند.

او گفت که در نشست دوحه به شمول بانک جهانی، نمایندگان شماری از سازمان‌های بین المللی و کشورها نیز دعوت شده‌اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دیدار و گفتگوی معاون ملل متحد با حامد کرزی و عبدالله عبدالله در باره نشست دوحه

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳۱, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور و عبدالله عبدالله با روزماری دی‌کارلو، معاون سرمنشی ‎سازمان ملل متحد در امور سیاسی در رابطه با نشست سوم دوحه گفتگو کردند.

در اعلامیه‌ای دفتر آقای کرزی آمده است که آنان در این دیدار بر کمک و حمایت از مردم ‎افغانستان، تاکید کرده و گفته‌اند که آموزش در افغانستان را ضروری دانسته و برای دستیابی به صلح بر تفاهم ملی تاکید کرده‌اند.

معاون سرمنشی ‎سازمان ملل متحد در امور سیاسی که در سفری به کابل آمده است نیز با شماری از مقام‌‎های امارت اسلامی دیدار و گفتگو داشته است.  

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!