تغییرات اقلیمی

روسیه از اشتراک هیات افغانستان در کنفرانس تغییر اقلیم ملل متحد حمایت خواهد کرد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۲, ۱۴۰۲)

روسلان ایدلگریف، مشاور رئیس جمهور روسیه در امور اقلیم گفته است که مسکو از اشتراک هیات افغانستان در کنفرانس آینده تغییر اقلیم سازمان ملل متحد که قرار است در آذربایجان برگزار شود، حمایت خواهد کرد.

ایدلگریف این مطلب را روز شنبه (۲۱ دلو) در دیدار با امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در کابل بیان کرده است.

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که آقای متقی در این دیدار بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان کابل و مسکو تاکید کرده و خواستار حمایت روسیه برای حضور هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی در مورد حفظ محیط زیست شده است.

آقای متقی افزوده است، با آنکه افغانستان در تولید گازهای گلخانه‌‌ای نقشی ندارد اما از تأثیرهای منفی تغییر اقلیم مصون نیست.

او همچنان از روسیه خواسته است تا به کارمندان نهادهای حفظ محیط زیست و جنگل‌های افغانستان آموزش دهد.

طبق خبرنامه، ایدلگریف در این ملاقات گفته است که تصویر واقعی پیشرفت‌های اخیر افغانستان را با رئیس جمهور روسیه شریک خواهد کرد.

وی افزوده است که کمیسیون دوجانبه تجارتی افغانستان و روسیه باید به کار خود آغاز کند.

این مقام روسی با سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور نیز دیدار نموده و دو طرف در مورد گسترش روابط و همکاری های تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور بحث کرده اند.

این درحالیست که روز گذشته (شنبه) یک نشست بین المللی دو روزه در مورد تغییر اقلیم در ولایت ننگرهار آغاز شد و مقام‌های امارت اسلامی خواستار حمایت و همکاری جامعه جهانی در راستای مبارزه با اثرهای منفی تغییر اقلیم شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل