Connect with us

جهان

روسیه و آمریکا دو دیپلمات یکدیگر را اخراج کردند

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

russiaروسیه دو دیپلمات ایالات متحده آمریکارا اخراج کرده است.

این اقدام پس از آن انجام میشود که کاخ سفید اعلام کرد که به دو کارمند سفارت روسیه دستور داده است تا واشنگتن را ترک کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا گفته پس از “حمله” به یک دیپلمات این کشور در نزدیکی سفارت ایالات متحده در مسکو دست به این اقدام زده است.

این دیپلماتان آمریکا در حال حاضر به همراهی یک کارمند دیگر سفارت از مسکو اخراج شده است.

کرملین این هر دو را متهم کرده است که ماموران سیا بوده اند.

سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است هر دو کارمند سفارت آمریکا به دلیل “فعالیت مغایر با وضعیت دیپلماتیک شان” اخراج شده اند.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته که به دو دیپلمات روس که نام‌شان فاش نشده، اواسط ماه گذشته اطلاع داده شده که باید خاک آمریکا را ترک کنند.

Advertisement

جهان

سرنوشت مبهم توافق آتش بس در غزه؛ اسرائیل می‌گوید که به حملات رفح ادامه می‌دهد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۸, ۱۴۰۳)

حماس روز دوشنبه با پیشنهاد میانجی‌گران برای آتش‌بس در غزه موافقت کرد، اما اسرائیل گفت که شرایط این پیشنهاد خواسته‌هایش را برآورده نمی‌کند و همزمان با برنامه‌ریزی برای ادامه مذاکرات برای توافق، حملات خود را در رفح ادامه می‌دهد.

حملات اسرائیل بر غزه در هفت ماه گذشته بیش از ۳۴ هزار کشته بر جای گذاشته است و اسرائیل اخیراً حملاتش را بر رفح در جنوب غزه آغاز کرده است، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته اند.

حماس در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی آن، به میانجی‌های قطری و مصری اطلاع داده که این گروه پیشنهاد آتش‌بس آنها را پذیرفته است.

دفتر بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل، بعداً اعلام کرد که پیشنهاد آتش‌بس مطابق با خواسته‌های اسرائیل نیست، اما اسرائیل هیاتی را برای دیدار با مذاکره‌کنندگان برای تلاش برای دستیابی به توافق می‌فرستد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که هیات این کشور روز سه شنبه برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و حماس به قاهره می‌رود.

دفتر نتنیاهو در بیانیه‌ای اضافه کرد که کابینه جنگ وی ادامه عملیات در رفح را تایید کرده است. ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن در شبکه اجتماعی ایکس گفت که نتنیاهو با بمباران رفح، آتش بس را به خطر می‌اندازد.

یک مقام اسرائیلی به رویترز گفته است پیشنهادی که حماس با آن موافقت کرد، نسخه ضعیف پیشنهاد مصر و شامل عناصری بود که اسرائیل نمی توانست آن را بپذیرد.

این مقام اسرائیلی گفت: «به نظر می رسد این یک حیله است تا اسرائیل را شبیه طرفی جلوه دهد که توافق را رد می‌کند.»

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت که واشنگتن در ساعات آینده درباره واکنش حماس با متحدانش گفتگو خواهد کرد و توافق «کاملاً قابل دستیابی» است.

به گفته مقامات صحت غزه، بیش از ۳۴ هزار و ۶۰۰ فلسطینی در حملات اسرائیل کشته شده اند. سازمان ملل متحد گفته است که قحطی در این منطقه قریب الوقوع است.

جنگ زمانی آغاز شد که حماس در هفتم اکتوبر به اسرائیل حمله کرد و حدود ۱۲۰۰ نفر را کشت و ۲۵۲ نفر دیگر را اسیر گرفت. بر اساس آمار اسرائیل، ۱۳۳ نفر هنوز در غزه در اسارت هستند.

Continue Reading

جهان

حماس می‌گوید پیشنهاد آتش‌بس مصر و قطر  در جنگ غزه را پذیرفته است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۳)

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه (۱۷ ثور) گزارش داد که، حماس می‌گوید پیشنهاد آتش بس مصر و قطر در جنگ غزه را پذیرفته است.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رهبر حماس، صدراعظم قطر و رئیس اطلاعات مصر را از پذیرش پیشنهاد آنها مطلع کرده است.

تاهنوزهیچ جزئیات دیگر در مورد این توافق گزارش نشده است.

Continue Reading

جهان

مقام‌های اسرائیلی پس از دستور تعطیلی به دفتر الجزیره حمله کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۳)

رویترز گزارش داده است که مقام‌های اسرائیلی به اتاق یک هوتل در بیت المقدس که توسط الجزیره به‌حیث دفتر آن استفاده می‌شد، پس از تصمیم کابینه برای تعطیلی فعالیت‌های محلی این تلویزیون قطری، حمله کردند.

ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده است، افسران لباس شخصی را نشان می‌دهد که کمره‌ها را از بین می‌برند.

کابینه صدر اعظم بنیامین نتنیاهو این شبکه را تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، تعطیل کرد و ادعا کرد که این شبکه امنیت ملی اسرائیل را تهدید می‌کند.

الجزیره گفته که این اقدام یک «اقدام جنایتکارانه» است و این اتهام که امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند، «دروغی خطرناک و مضحک» است و خبرنگاران آن را در معرض خطر قرار داده است.

الجزیره افزود که حق دارد مراحل قانونی را دنبال کند.

این شبکه از عملیات نظامی اسرائیل در غزه انتقاد کرده و به‌گونه منظم از جنگ گزارش داده است.

در همین حال، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد از تعطیلی دفتر شبکه الجزیره توسط اسرائیل انتقاد کرده است.

این نهاد در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «ما از تصمیم کابینه برای بستن الجزیره در اسرائیل متأسفیم. یک رسانه آزاد و مستقل برای تضمین شفافیت و پاسخگویی ضروری است. بیشتر هم حالا که محدودیت‌های شدید بر گزارشگری از غزه وجود دارد. آزادی بیان یکی از حقوق اساسی بشر است. ما از دولت می‌خواهیم که این ممنوعیت را لغو کند.»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!