رویداد های اخیر

روسیه و ایران روی آخرین تحولات در افغانستان گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۰, ۱۴۰۱)

کاظمی قمی نماینده خاص رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و ضمیر کابلوف نماینده خاص رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، روز چهارشنبه (۹ سنبله)، در مسکو باهم ملاقات کردند و در مورد آخرین تحولات افغانستان گفتگو کردند.

رسول موسوی مدیر عمومی بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران، در توییتی نوشته است که کابلوف و قمی، در مورد “نقش مرکزی ایران و روسیه در افغانستان” باهم گفتگو کردند.

موسوی افزود: «همکاری‌های منطقه‌ای و نقش مرکزی کشورهای همسایه افغانستان و روسیه در امنیت، صلح و ثبات افغانستان و مبارزه با تروریسم، محوری اصلی مشورت‌های کاظمی قمی با کابلوف بود.»

ایران و روسیه از کشورهای حامی امارت اسلامی دانسته می‌شوند و پس از خروج امریکا از افغانستان، روابط خود را با امارت اسلامی توسعه دادند. هیئت‌هایی از امارت اسلامی در یک‌‎سال گذشته، چندین بار به مسکو و تهران سفر کردند تا روابط سیاسی و اقتصاد خود را با این دو کشور افزایش دهند.

این درحالی است که پیش از این کاظمی قمی، روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته بود، ایران نباید افغانستان را به دشمنانش تحویل دهد.

او تاکید کرد که نفوذ ایران در افغانستان، منجر به ثبات و امنیت در مرزهای ایران می‌شود.

قمی با اشاره به گسترس فعالیت داعش در افغانستان گفت، ایران با همکاری امارت اسلامی، توانسته است از نفوذ داعش به مرزهای خود جلوگیری کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل