اخبار ساحوی

رییس جمهورکرزی اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی را برگزید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

اداره امور شورای وزیران میگوید: که ریاست جمهوری افغانستان از میان 15 تن اعضای معرفی شده ازسوی کمیته گزینش شورای ملی 5 تن را به عنوان اعضای کمیسیون شکایات  انتخاباتی برگزید.

رییس جمهورکرزی دریک فرمان ویژه ازمیان 15تنی که کمیته گزینش برای نامزدی در کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی کرده بود، عبدالستار سعادت؛ ریدا عظیمی، نادرمحسنی، عزیزالله آریافر و پیغمبرقل دوغن را به عنوان اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی برگزید.

مسوولان در بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه (فیفا)میگوید که این گزینش بیشتر روی سلیقه های قومی صورت گرفته است نه براساس تجربه و دانش.

جانداد سپین غر رییس اجرائیوی بنیاد انتخابات آزاد وعادلانه (فیفا) گفت: از اینکه تشکیل کمیسیون شکایات انتخاباتی را ضعیف میبیند در رابطه به چالش افتادن انتخابات نگران است.

ازسوی هم برخی دیگر از کارشناسان میگویند که رییس جمهور در این گزینش نیز مصلحت گرایی کرده است  و سر انجام یک کمیسیون ضعیف را به میان آورده است.

درهمین حال مجیب خلوتگر روزنامه نگار میگوید:” این کمیسیون در مجموع یک کمیسیون ضعیف است و ممکن است این کمیسیون نتواند شکایات و انتقادات که در مجموع بالای روند انتخابات میشود مدیریت بکند”.

فعالان مدنی کمیسیون شکایات انتخاباتی را یک کمیسیون مهم برای برگزاری یک انتخابات شفاف درافغانستان میدانند اما میگویند که این گزینش حداکثر آرزو های برگزاری انتخابات شفاف را محال خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل