Connect with us

رویداد های اخیر

رییس جمهور از تمام مسوولان ارشد امنیتی خواستار استعفاء شده است

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری میگوید که رییس جمهور اشرف غنی خواستار استعفای بدون قید و شرط مقام های ارشد امنیتی شده است. 

منبع خاطر نشان ساخته است که  بخاطر موجودیت خلاها در ساختار امنیتی و به منظور حفظ ثبات در قاطعیت رئیس جمهور، آقای غنی از مشاور شورای امنیت ملی، وزیر دفاع، رئیس امنیت ملی و وزیر داخله کشور خواست بدون قید و شرط استعفا بدهند.

 منبع افزوده است که رییس جمهور این تصمیم را بر اساس شایعات که گفته میشود آقای غنی را یک حلقه خاص محاصره کرده، برای شکستاندن آن و در واکنش به حوادث اخیر در ولایت غزنی و کابل  گرفته است. 

این درحالیست که محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی امروز رسماً از سمتش استعفاء داد.

هارون چخانسوری، سخنگوی رییس جمهور تایید نمود که حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان امروز استعفای خود را به حضور رئیس جمهور محمد اشرف غنی تقدیم کرده است.

وی گفته است که رئیس جمهور استعفای آقای اتمر را منظور کرده و همزمان حمدالله محب سفیر افغانستان در امریکا را بحیث مشاور جدید شورای امنیت ملی افغانستان تعیین نمود.

Advertisement

رویداد های اخیر

چین از معاون سیاسی رییس الوزرا دعوت کرده تا در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا اشتراک کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

ژاو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار روز چهارشنبه (۲۶ثور) با معاون سیاسی رییس الوزرا، از وی دعوت کرده است تا در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا اشتراک کند.

در این دیدار ابتدا سفیر چین بر همکاری کشورش با امارت اسلامی تاکید کرده، گفته است که همکاری و مناسبات مشترک هردو جانب می‌تواند در راستای حل مشکلات کمک کند.

به گفتۀ آقای ژاو شینگ، جمهوری مردم چین در نشست‌های بین‌المللی به‌خصوص نشست شورای امنیت، از موقف امارت اسلامی حمایت می‌کند و متعهد به همکاری خویش با امارت اسلامی می‌باشد.

از سوی دیگر مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان از همکاری جمهوری مردم چین با افغانستان در زمینه‌های مختلف تشکری نموده و گفت که امارت اسلامی به حیث حکومت مسوول بر تعهدات انجام شده پابند است و تلاش می‌کند در مسایل منطقه‌یی و ثبات و پیشرفت منطقه، نقش فعال را ایفا نماید.

آقای کبیر همکاری چین در نشست‌های بین‌المللی در مورد افغانستان و حمایت بیجینگ از موقف امارت اسلامی را به نفع مردم افغانستان دانست و افزود که همکاری چین می تواند باعث تغییرات مثبت و رُشد اقتصادی در کشور گردد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

گذرگاه تورخم به‌صورت مؤقت مسدود می‌شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

عبدالجبار حکمت، کمیسار تورخم اعلام کرده است که این گذرگاه به مدت سه روز از سوی پاکستان به روی رفت‌وآمد مریضان و مسافران مسدود می‌شود.

آقای حکمت گفته است که این گذرگاه از روز جمعه (۲۸ ثور) تا روز یک‌شنبه هفته آینده به روی مریضان و مسافران مسدود خواهد بود.

او افزوده است که مسیر تجارتی به صورت ۲۴ ساعته بازخواهد بود و تردد موترهای باربری و انتقال اموال تجارتی به صورت عادی جریان خواهد داشت.

حکمت افزوده است که دلیل مسدود شدن این گذرگاه به روی مریضان و مسافران، انتقال ادارات مرزی پاکستان از ساختمان‌ قدیمی به ساختمان جدید است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

IEA’s administrative deputy PM meets with UNOPS chief

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۳)

Abdul Salam Hanafi, the Administrative Deputy Prime Minister, on Tuesday met with Jorge Moreira Da Silva, the Executive Director of UNOPS.

Hanafi extended a cordial welcome to Da Silva and his delegation, expressing gratitude for the organization’s endeavors and the benevolent contributions of the United Nations toward the people of Afghanistan.

He affirmed the Islamic Emirate’s support for UNOPS initiatives within Afghanistan and reaffirmed the commitment to furnish all requisite resources to facilitate the seamless execution of its projects.

Hanafi called on international aid organizations to cooperate in providing alternative crops to poppy cultivation and to help create job opportunities for Afghan youths.

Da Silva meanwhile told Hanafi that the United Nations Office for Project Services (UNOPS) is planning to start a new solar driven irrigation system for agricultural land in Afghanistan.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!