خبرهای تازه

ترمپ: وقت اش رسیده که سربازان ما از جنگ بیرون شوند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس جمهور امریکا گفته است، زمان آن رسیده تا سربازانش را از جنگ ها بیرون بکشد.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا، در یک سفر از پیش اعلام  ناشده اش به عراق، هشدار می دهد که کشورهای منطقه باید بار مسوولیت را برشانه های خود بگیرند زیرا به باور ترامپ امریکا نمی تواند به برقراری امنیت درشماری از کشورهای جهان ادامه بدهد.

این سفر ترمپ به عراق با پیامهای نظیر بیرون کشیدن سربازان این کشور از جنگ ها همراه بوده است.

آقای ترمپ گفته است: “زمان آن رسیده تا جوانان مان را از این جنگ ها بیرون بکشیم و من به اندازۀ کافی نامه های را امضا کرده ام که خوش ندارم به خانواده های نظامیان مان بفرستم و در آن بگویم که پسر یا دختر جوان شما کشته شده است.”

به باور دونالد ترمپ، امریکا دیگر نمیتواند به برقراری نظم جهانی مصروف بماند، اما وی تأکید کرد که برنامۀ خروج سربازان امریکایی را از عراق ندارد.

رییس جمهور امریکا همچنان اظهار داشته است: “این مردم قرار است کار مربوط به خود شان را آغاز کنند و مصارف آن را نیز بپردازند چرا که ایالات متحده نمی تواند به نظارت و برقراری نظم جهان ادامه دهد.”

ترمپ درحالی بر جدیت بیرون کشیدن نظامیانش از جنگ تأکید می ورزد که اخیراً گزارش های به نشر رسیده که رییس جمهور امریکا، تصمیم  بیرون کشیدن نیمی از سربازانش از افغانستان را نیز گرفته است. تصمیمی که با واکنش های گوناگون در افغانستان وامریکا روبرو شده است.

درهمین حال، کابل می گوید که  بیرون شدن نظامیان خارجی از جنگ افغانستان، هیچ تاثیری درمیدان های نبرد نخواهد گذاشت.

غفور احمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع درین مورد اظهار میدارد: “هم اکنون بسیاری عملیات ها توسط نیروهای امنیتی افغان به تنهایی اجرا می شود وخروج خارجی ها تاثیری بر میدان نبرد ندارد.”

با این همه، به باور آگاهان نظامی افغان، آقای ترمپ هم اکنون به شدت روی خروج  سربازانش از کشورها بشمول افغانستان غور میکند. مسئله ای که ظاهرا به منبع تنش میان نظامیان امریکایی هم مبدل شده است چنانچه جیمزمتیس چند روز پیش از سمت اش منحیث وزیر دفاع امریکا به دلیل مخالفت با برنامه های ترمپ استعفا داد.

Trending

خروج از نسخه موبایل