جهان

رییس جمهور امریکا کمک امنیتی دیگر یک میلیارد دالری به اوکراین را اعلام کرد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲۶, ۱۴۰۱)

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه (۲۵ جوزا) کمک نظامی یک میلیارد دالری و اعزام تسلیحات دفاع ساحلی و توپخانه‌های بیشتر را به اوکراین اعلام کرد.

آقای بایدن این بستهٔ کمکی را ضمن یک تماس تیلیفونی با ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین اعلام کرد. این کمک‌ به اوکراین از حمایت “بی‌سابقهٔ” امریکا در جنگ با روسیه اطمینان می‌دهد.

رییس جمهور بایدن پس از تماس ۴۱ دقیقه‌ای با زیلینسکی در بیانیه‌ای گفت: “ایالات متحده یک میلیارد دالر دیگر را به عنوان کمک امنیتی به اوکراین ارایه می‌کند، که شامل تسلیحات دفاع ساحلی، توپخانه‌های بیشتر، مهمات ثقیله و سیستم‌های پیشرفتهٔ راکتی می‌باشد. “

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که:”جدیدترین بسته‌های تسلیحاتی برای اوکراین شامل ۱۸ توپ هویتزر، ۳۶ هزار گلوله برای آنها، دو سیستم دفاع ساحلی هارپون، گلوله‌های توپخانه، رادیوهای مصوون، هزاران دستگاه شب‌بین و بودجه برای آموزش می‌باشد”.

آقای بایدن همچنین از اعطای یک کمک بشردوستانه ۲۲۵ میلیون دالری به مردم اوکراین خبر داد که شامل اقلامی چون تهیه آب آشامیدنی صحی، محموله‌های طبی و درمانی ضروری، غذا ، سرپناه و پول نقد برای خرید اقلام ضروری برای خانواده‌ها می‌باشد.

درهمین حال، دمیترو کولیبا، وزیر خارجهٔ اوکراین در تویتی گفته است که با انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا صحبت کرده و از او بخاطر “کمک های نظامی حیاتی” امریکا تشکری کرده است.

او درتویتر نگاشته است: ” من تاکید کردم که ما نیاز فوری به سلاح‌های سنگین بیشتر داریم که به طور منظم‌تر تحویل داده شود. “

اما واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، روز چهارشنبه کشورهای غربی را به “جنگ نیابتی با روسیه” متهم کرد و به خبرنگاران گفت: “باید بگویم که کشورهای غربی تسلیحات به اوکراین می‌فرستند- دستان آنان به خون غیر نظامیان آغشته است. “

این بسته‌های کمکی همزمان با سفر لوید آستن، وزیر دفاع امریکا به بروکسل برای جلب کمک‌های بیشتر به اوکراین، اعلام می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل