تجارت

رییس جمهور غنی: کیفیت پروژه‌های انکشافی قناعت بخش نیست

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۴, ۱۴۰۰)

رییس جمهور غنی امروز (دوشنبه، ۲۳ حمل) هنگام سخنرانی در برنامه هفته راه‌سازی و بهسازی شهری  گفت که کیفیت پروژه‌های انکشافی قابل قناعت نیست.

آقای غنی در این نشست از بی کیفیت بودن شماری از پروژه ها انتفاد می‌کند و می‌گوید که در تطبیق پروژه ها توجه صورت نمی‌گیرد.

غنی میگوید که تمام پروژه های وزارت فواید عامه باید یک دست شود.

رییس جمهور غنی در این باره گفت:” تطبیق پروژه ها تاثیرات مثبت بر روند اقتصادی کشور دارد. نهادهای مربوطه باید کیفیت را مد نظر بگیرند. فساد باید خاتمه پیدا کند و در امضای قرارداد ها شفافیت بوجود بیاید.”

رییس جمهور در این مراسم به سکتور خصوصی نیز هشدار می‌دهد که در صورت بی توجهی در پروژه‌ها تمام قراردادها به شرکت های دولتی داده خواهد شد.

آقای غنی در این باره گفت:” شرکت‌های خصوصی یا در قراردادهای شان شفافیت را در نظر بگیرند و یا تمام این شرکت ها دولتی می‌شود.”

با این حال وزارت فواید عامه امروز ۲۸ پروژه به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد و ۷۴۴ میلیون افغانی را افتتاح کرد.

۱- جاده کندهار – سپین بولدک

۲ – جاده  دانش _ پل مغان کاپیسا

۳ –  پل کمپنی شهر کابل

۴ –  جاده ولسوالی کامه _ برکاشکوت ننگرهار

۵ –  بزرگ راه  دوم کابل – لوگر

۶ – جاده  حلقوی کابل

نجیب الله یمین، وزیر فواید عامه، در این باره گفت: “در حال حاضر ۲۲ پروژه در کندهار زیر کار است. کار سروی شاهراه بزرگ کابل کندهار نیز امسال آغاز شده و کار ساخت آن به زودی آغاز می‌شود.”

داود سلطانزوی، شهردار کابل، در این باره گفت:” امروز پل شینه و پل پاچا افتتاح شد. این پروژه از بودجه انکشافی شهرداری کابل تطبیق می شود.  سه میلیون متر مربع زمین امسال از زورمندان برگرداننده شد.”

رییس جمهور غنی تاکید می‌کند که تطبیق این پروژه ها سبب رشد اقتصاد کشور شده و از شهروندان می‌خواهد تا در نظارت این پروژه های بزرگ سهیم شوند.

Trending

خروج از نسخه موبایل