اخبار ساحوی

رییس جمهور کرزی برای گفتگو های صلح تا دو روز دیگر به پاکستان میرود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس جمهور کرزی میگوید، مطمئن نیست که سفرش به پاکستان پیامد های مثبت به برقراری صلح و ثبات در افغانستان داشته باشد، اما با آنهم وی ابراز امیدواری میکند و می گوید امیدوار است مشترکاً با پاکستان برای صلح در هرد دو کشور بتوانند به یک نتیجه مطلوب برسند.

گفته میشود که سر و سامان دادن زمینه گفتگو های صلح نمایندگان طالبان با شورای عالی صلح افغانستان، در صدر دستور کار سفر رییس جمهور کرزی به پاکستان قرار دارد.

کشاندن طالبان به میز مذاکره با دولت افغانستان با استفاده از نفوذ پاکستان بر طالبان نیز تاریخ دیرینه دارد. زیرا افغانستان بار ها از مقام های پاکستانی خواسته است تا برای از بین بردن پناهگاه های شورشیان در خاک آن کشور، افغانستان را همکاری کنند.

همزمان با این، وزارت خارجه پاکستان میگوید که تاکید این سفر آقای کرزی به پاکستان بر روند صلح و آشتی افغانستان خواهد بود.

اعزاز احمد چاودری سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است:” سفر رییس جمهور کرزی بیانگر آن است که رهبری هر دو کشور خواستار بهبود بیشتر روابط اند. در این سفر تاکید بر روند صلح و آشتی افغانستان خواهد بود، روندی که پاکستان از پیش گفته است که خواهان ارائه همه حمایت و همکاری لازم در پیشبرد آن است”.

در همین حال محمد عمر داود زی سفیر افغانستان در پاکستان میگوید رهبران و جنگجویان طالبان و افراط گرایانی که مسوول اعمال جنایتکارانه بالای مردم افغانستان اند، در پاکستان پناهگاه دارند.

آقای داود زی مدعی است که افغانستان برای پیش کشیدن اتهامات وجود پناهگاه های امن طالبان در پاکستان، ثبوت دارد.

محمد عمر داود زی سفیر افغانستان در اسلام آباد گفته است:” افغانستان ثبوت دارد که این اتهام ها را پیش کند که طالبان و افراط گرایان مسوول اعمال جنایتکارانه بالای مردم افغانستان، در پاکستان پناهگاه دارند و رهبری شان در پاکستان پناه یافته اند”.

بیشتر از این سفیر افغانستان در اسلام آباد گفته است که سفر رییس جمهور کرزی به پاکستان این بار حکومت تازه پاکستان را به آزمایش می گیرد که باز هم تنها شعار می دهد یا که این بار عمل هم می کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل