اخبار ساحوی

زاخیلوال:دولت افغانستان برای جلوگیری ازبحران اقتصادی برنامه های پیشگیرانه را روی دست دارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حضرت عمر زاخیلوال وزیر مالیه افغانستان میگوید: کشور های کمک کننده برای افغانستان بار دیگر بر ادامه همکاری های اقتصادی شان تاکید کردند.

این مقام ارشد اقتصادی که اکنون در امریکا قرار دارد گفته است که دغدغه های 2014 به شدت روی سرمایه گذاری و رشد اقتصاد افغانستان تاثیر گذاشته است، اما دولت افغانستان برنامه های پیشگیرانه را برای جلو گیری از بحران اقتصادی روی دست دارد.

حضرت عمر زاخیلوال وزیر مالیه که برای شرکت در نشست بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به امریکا سفر کرده است می گوید که در دیدار های جداگانه با نماینده گان امریکایی و اروپایی پیرامون وضعیت اقتصادی افغانستان گفتگو داشته است.

آقای زاخیلوال گفته است که جامعه جهانی بر تعهدات کنفرانس های شیکاگو و توکیو برای ادامه کمک ها به افغانستان تاکید نموده اند.

درهمین حال وزارت مالیه افغانستان تایید کرده که رشد اقتصادی امسال در مقایسه با سال گذشته میلادی ده درصد کاهش یافته و سال آینده نیز در همین وضعیت قرار خواهد داشت.

در گزارش تازه که از سوی بانک جهانی منتشر شده نیز آمده است که رشد اقتصادی افغانستان در سال جاری 3.1 درصد و در سال 2014 سه اعشاریه پنج در صد خواهد بود.

وزیر مالیه افغانستان با تایید این موضوع گفت:” برخی از تبلیغات منفی از وضعیت افغانستان روند سرمایه گذاری ها در کشور را به چالش می کشاند”.

آقای زاخیلوال گفته است که  در پی برگزاری انتخابات شفاف و انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروی های افغان تمام نگرانی ها پیرامون مشکل اقتصادی افغانستان رفع خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل