رویداد های اخیر

سارنوالی: چهارتن به اتهام مطالبۀ رشوه در وزارت صحت‌عامه بازداشت شدند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۹, ۱۳۹۹)
لوی سارنوالی افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۹ جدی) گفته است که چهار تن به اتهام خواستن رشوه از کارمندان وزارت صحت عامه، از سوی لوی سارنوالی و ریاست عمومی امنیت ملی، بازداشت شده اند.
 
جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی گفته است که این افراد روز گذشته به اساس اطلاع و شکایت چند تن از کارمندان وزارت صحت‌عامه مبنی بر مطالبۀ رشوت از آن‌ها، بازداشت و بازجویی‌ها از آنان ادامه دارند.
 
درهمین حال، منابع می‌گویند که بربنیاد اطلاعات نخستین، برادر، پسر کاکای جواد عثمانی، وزیر صحت عامه، یک مشاور او و یکی از مسؤولان پروژه‌ها در این وزارت، چهار تنی استند که بازداشت شده‌اند.
 
منابع می‌افزایند که برادر و پسرکاکای عثمانی در این وزارت وظیفه رسمی نداشتند، اما از نام او رشوه مطالبه می‌کردند.
 
وزارت صحت عامه تاکنون دراین باره، چیزی نگفته‌است.
 
این درحالی است که سه عضو مجلس سنا به اتهام رشوت ستانی در بلخ بازداشت شده اند.
 
اعضای هیات ضد فساد مجلس سنا که برای بررسی کمرگات یا ادارات عوایدی به بلخ رفته بودند، حین گرفتن ۴۰ هزار دالر امریکای رشوت در اقدام مشترک ریاست امنیت ملی و دادستانی کل بازداشت شدند.
 
در اعلامیه مشترک دادستانی کل و امنیت ملی آمده است: ” منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی و نماینده‌ی لوی څارنوالی بر اساس اطلاعات کشفی در یک عملیات مشترک، به ‌روز یکشنبه ۷ جدی سه تن از اعضای (سناتوران) مشرانو ‌جرگه‌را به اتهام اخذ چهل‌هزار دالر امریکایی رشوت؛ بگونه باالفعل بازداشت نمودند.”
 
در همین حال فرهاد عظیمی والی بلخ می گوید که سه عضو مجلس سنا در نخست مبلغ بیشتر را برای رشوت پشنهاد کرده بودند که پس از آن به مقدار کمتر رضایت کرده اند.
 

Trending

خروج از نسخه موبایل