رویداد های اخیر

سازمان جهانی بهداشت: ساعت کاری طولانی کشنده است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۷, ۱۴۰۰)

سازمان جهانی صحت  امروز(دوشنبه، ۲۷ ثور) گفته که سالانه هزاران تن از اثر کارهای طولانی زنده‌گی خود را از دست میدهند و این روند با شیوع ویروس کرونا سرعت یافته است.

بر بنیاد پژوهش  این سازمان از هر ۱۰ نفر در جهان یک نفر ۵۵ ساعت یا بیشتر از آن در هفته کار می کند.

بر بنیاد این تحقیق در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۴ هزار تن از اثر قرار گرفتن در معرض ساعت‌های طولانی کار جان شان را از دست داده اند. 

جیان لی، استاد دانشگاه، در این باره گفت:”ما دریافتیم که ۵۵ ساعت یا بیشتر کار کردن در هفته، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی پس از ۱۰ سال ۱۷ درصد افزایش می یابد. این تحقیق بر بنیاد یافته‌های از ۳۴۰۰۰۰ شرکت کننده در ۲۲ مطالعه گروهی در سطح جهان بوده است. ما همچنین دریافتیم ۵۵ ساعت کار یا بیشتر در هفته خطر سکته مغزی را ۳۵ درصد افزایش می دهد.”

تحقیق این سازمان نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۸۰ میلیونه تن در جهان بیشتر از ۵۵ ساعت در هفته کار می کنند و از شروع قرنطین در شماری از کشورها ۱۰ درصد این رقم بیشتر شده است.

فرانگ پگاه، یک ممور تخنیکی، در این باره گفت:”اگر ما واقعا ساعت‌های زیاد کار کنیم استرس بیشتر پیدا می کنیم و کمتر مفید واقع می شویم نسبت به انکه ساعت کم و با صحت خوب کار کنیم. بنا گزینش هوشمندانه خواهد بود که جریان ساعت‌های کاری مان را بیشتر نسازیم.”

با لمس کردن صفحه کلید کامپیوتر ، و ساعت‌ها نشستن روی چوکی اداری ، تصویری است که برای خیلی‌ها آشنا است اما انجام کارهای طولانی مدت همه ساله باعث کشته شدن صدها هزار نفر می شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل