صحت

سازمان جهانی صحت: نزدیک به ۴٠٠ تن در ماه گذشته از اثر مریضی تنفسی حاد در افغانستان جان باخته‌اند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۶, ۱۴۰۲)

سازمان جهانی صحت می‌گوید که در دو هفته پسین ۸۴ هزار مریضی تنفسی حاد در افغانستان به ثبت رسیده است.

بر بنیاد آمارهای این سازمان، از اول جنوری تا ۲۷ این ماه ۱۶۰ هزار و ۷۵۶ مورد مریضی عفونت حاد تنفسی در افغانستان ثبت شده که از این میان ۳۸۳ تن در اثر مریضی در ۳۴ ولایت افغانستان جان باخته‌اند.

سازمان جهانی صحت با نشر گزارشی می‌گوید که امراض‌ عفونت حاد تنفسی در دو هفته اخیر در افغانستان افزایش یافته و این موضوع نگران کننده است.

در بخشی از گزارش سازمان جهانی صحت آمده است: «از اول جنوری تا ۲۷ این ماه ۱۶۰ هزار و ۷۵۶ مورد مریضی عفونت حاد تنفسی در افغانستان ثبت شده که از این میان ۳۸۳ تن در اثر این مریضی در ۳۴ ولایت افغانستان جان داده اند. همچنان ۶۲.۹ درصد این مبتلایان کودکان زیر پنج سال اند و در مجموع ۴۹.۳ درصد مبتلایان زنان و دختران اند.»

وزارت صحت عامه نیز می‌گوید که میزان ابتلا به امراضی تنفسی رو به افزایش است و در ماه اول میلادی یک میلیون و ۸۰ هزار تن به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز صحی دولتی مراجعه کرده اند که اکثریت آن کودکان زیر پنج سال بوده اند.

شرافت زمان، سخنگوی وزارت صحت عامه می‌افزاید که در سال جاری خورشیدی هشت میلیون تن دچار امراض تنفسی شده اند.

با این حال شماری از مبتلایان به مریضی تنفسی می‌گویند که سردی و آلودگی هوا سبب شده تا دچار این مریضی شوند.

درعین حال، معین سیاسی وزارت خارجه در دیدار با رئیس عمومی داکتران بدون سرحد خواهان همکاری تداوم کمک های این سازمان در افغانستان شده است.

دراین دیدار فلیپی ریبیرو، رئیس سازمان داکتران بدون سرحد می‌گوید که این سازمان در سال ۱۴۰۲ خورشیدی، برای حدود ۷۰۰ هزار تن در افغانستان، خدمات صحی ارائه کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل