Connect with us

رویداد های اخیر

سازمان ملل به سیلاب زدگان افغانستان کمک می‌کند

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

سازمان ملل متحد می‌گوید که برای مقابله با پیامدهای سیلاب‌های اخیر به سیلاب زدگان افغانستان و پاکستان کمک می‌کند.

سخنگوی این سازمان تاکید دارد که ملل متحد و شرکای کمک‌های بشردوستانه‌اش، تیم‌های ارزیابی را برای شناسایی نیازها در مناطق آسیب ‌دیده مستقر کرده‌اند.

استفان دوجاریک، همچنان افزوده است که این تیم‌ها به مردم کمک‌های اولیه از جمله غذا، آب، چادر، خدمات مراقبت‌های صحی، حمایت روانی اجتماعی و سایر لوازم ضروری را فراهم می‌کنند.

در همین حال وزارت مبارزه با حوادث طبیعی هرچند می گوید بعضی از کمک‌ها را به سیلاب زده‌ها در ولایت‌های مختلف رسانیده اند اما نیاز است که به آنان کمک‌های بیشتر صورت بگیرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد گفت:” سیلاب‌های اخیر در چندین ولایت افغانستان بیش از هشت هزار ۲۰۰ خانواده را آسیب رسانیده است و از آغاز امسال تا کنون ۲۵۶ تن جان های خود را از داده اند سازمان ملل متحد و شرکای کمک‌های بشردوستانه‌اش، تیم‌های ارزیابی را برای شناسایی نیازها در مناطق آسیب‌دیده مستقر کرده‌اند که این تیم‌ها به مردم کمک‌های اولیه از جمله غذا، آب، چادر، خدمات مراقبت‌های صحی، حمایت روانی اجتماعی و سایر لوازم ضروری را فراهم می‌کنند”.

در کمتر از یک ماه اخیر سرا زیر شدن سیلاب ها در ولایت های مختلف کشور، هزاران خانواده را با دشوارهای زیادی مواجه ساخته و دار و ندار آنها را نابود کرده است. خانواده های آسیب دیده از حکومت و نهادهای امداد رسان ملی و بین‌المللی خواستار کمک‌های بنیادی برای حل مشکلات شان اند.

عبدالرحمن، باشنده ولایت لوگر می‌گوید که:” ما زیاد ضرر دیدیم خانه‌ها تمامش تخریب شده به ما باید کمک شود .”

سردار محمد، باشنده ولایت کندهار می‌گوید که:” در ولسوالی شاه ولی کوت بسیار خساره وارد شده خانه‌های مردم ویران شده است از نهادهای مدد رسان و تمام وطنداران میخواهیم که کمک نمایند “

در همین حال وزارت مبارزه با حوادث طبیعی هرچند می گوید بعضی از کمک‌ها را به سیلاب زده‌ها در ولایت‌های مختلف رسانیده اند اما نیاز است که به آنان کمک‌های بیشتر صورت بگیرد.

بر بنیاد آمار سازمان ملل متحد در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولایت های مختلف افغانستان بیش از هشت هزار و ۲۰۰ خانواده آسیب دیده اند که نیاز به کمک‌های جدی دارند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی گفته است که تنها در یک ماه اخیر بیش از ۱۸۰ تن در اثر سیلاب‌ها جان باخته اند.

رویداد های اخیر

سفر یک مقام ارشد امریکایی به قطر و پاکستان برای گفتگو در باره افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است که جان بس، سرپرست معینیت امور سیاسی این وزارت برای گفتگو در باره افغانستان و مسایل منطقه‌ای به قطر و پاکستان سفر می‌کند.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای روز جمعه (۷ ثور) گفته است که سفر جان بس از ۲۶ اپریل آغاز و به تاریخ ۳۰ اپریل پایان می‌یابد.

در اعلامیه آمده است: «وی در دوحه قطر با مقامات ارشد دولت قطر و سایرماموریت‌های دیپلوماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفتگو کند.»

اعلامیه افزوده است که آقای بس در اسلام آباد پاکستان با مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد تا «در مورد طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه به‌حیث بخشی از مشارکت ایالات متحده و پاکستان گفتگو کند.»

جان بس در اداره دونالد ترمپ بین دسمبر ۲۰۱۷ و جنوری ۲۰۲۰ به‌حیث سفیر امریکا در کابل کار کرده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در ارتباط به اتصال شمال آسیا به جنوب آسیا و کاهش هزینه‌های ترانزیتی و ترانسپورتی در قلمرو سه کشور در کابل برگزار شد. در این نشست در مورد ایجاد کمیته مشترک تخنیکی برای تداوم گفتگوها نیز توافق صورت گرفت.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که نشست سه‌جانبه به رهبری نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت، چاکی‌اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان برگزار شده است.

براساس خبرنامه، این نشست در ادامه نشست‌های دوجانبه که میان سه کشور دایر شده بود، برگزار گردیده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

محمد یعقوب مجاهد: در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فزیکی ندارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش به شکل فزیکی وجود ندارد و امارت اسلامی هم به کسی اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور تهدیدی به کشورهای منطقه ایجاد شود.

محمد یعقوب مجاهد این مطلب را روز پنجشنبه (۶ ثور) در دیدار با هیاتی از مالیزیا در کابل بیان کرده است.

طبق خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار آقای مجاهد از برخورد نیک‌ مردم و حکومت مالیزیا با مهاجرین افغان در آن کشور و روابط دیرینه آن با افغانستان یادآوری کرده گفت: مالیزیا یک کشور قدرتمند و بزرگ‌ اسلامی است، امیدوارم این رفت و آمدها تقویت گردد.

وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن امارت اسلامی گلیم اشغال برچیده شد و جنگ به طور کامل در این کشور ختم و امنیت سرتاسری برقرار گردید.

بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار هیات مالیزیا افغانستان را یک کشور دوست دانسته و ضمن تاکید بر همکاری‌های همه جانبه، اطمینان دادند آنچه که در افغانستان از نزدیک مشاهده نمودند، با مقام‌های کشور شان شریک خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!