رویداد های اخیر

سازمان ملل به سیلاب زدگان افغانستان کمک می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

سازمان ملل متحد می‌گوید که برای مقابله با پیامدهای سیلاب‌های اخیر به سیلاب زدگان افغانستان و پاکستان کمک می‌کند.

سخنگوی این سازمان تاکید دارد که ملل متحد و شرکای کمک‌های بشردوستانه‌اش، تیم‌های ارزیابی را برای شناسایی نیازها در مناطق آسیب ‌دیده مستقر کرده‌اند.

استفان دوجاریک، همچنان افزوده است که این تیم‌ها به مردم کمک‌های اولیه از جمله غذا، آب، چادر، خدمات مراقبت‌های صحی، حمایت روانی اجتماعی و سایر لوازم ضروری را فراهم می‌کنند.

در همین حال وزارت مبارزه با حوادث طبیعی هرچند می گوید بعضی از کمک‌ها را به سیلاب زده‌ها در ولایت‌های مختلف رسانیده اند اما نیاز است که به آنان کمک‌های بیشتر صورت بگیرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد گفت:” سیلاب‌های اخیر در چندین ولایت افغانستان بیش از هشت هزار ۲۰۰ خانواده را آسیب رسانیده است و از آغاز امسال تا کنون ۲۵۶ تن جان های خود را از داده اند سازمان ملل متحد و شرکای کمک‌های بشردوستانه‌اش، تیم‌های ارزیابی را برای شناسایی نیازها در مناطق آسیب‌دیده مستقر کرده‌اند که این تیم‌ها به مردم کمک‌های اولیه از جمله غذا، آب، چادر، خدمات مراقبت‌های صحی، حمایت روانی اجتماعی و سایر لوازم ضروری را فراهم می‌کنند”.

در کمتر از یک ماه اخیر سرا زیر شدن سیلاب ها در ولایت های مختلف کشور، هزاران خانواده را با دشوارهای زیادی مواجه ساخته و دار و ندار آنها را نابود کرده است. خانواده های آسیب دیده از حکومت و نهادهای امداد رسان ملی و بین‌المللی خواستار کمک‌های بنیادی برای حل مشکلات شان اند.

عبدالرحمن، باشنده ولایت لوگر می‌گوید که:” ما زیاد ضرر دیدیم خانه‌ها تمامش تخریب شده به ما باید کمک شود .”

سردار محمد، باشنده ولایت کندهار می‌گوید که:” در ولسوالی شاه ولی کوت بسیار خساره وارد شده خانه‌های مردم ویران شده است از نهادهای مدد رسان و تمام وطنداران میخواهیم که کمک نمایند “

در همین حال وزارت مبارزه با حوادث طبیعی هرچند می گوید بعضی از کمک‌ها را به سیلاب زده‌ها در ولایت‌های مختلف رسانیده اند اما نیاز است که به آنان کمک‌های بیشتر صورت بگیرد.

بر بنیاد آمار سازمان ملل متحد در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولایت های مختلف افغانستان بیش از هشت هزار و ۲۰۰ خانواده آسیب دیده اند که نیاز به کمک‌های جدی دارند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی گفته است که تنها در یک ماه اخیر بیش از ۱۸۰ تن در اثر سیلاب‌ها جان باخته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل