Connect with us

رویداد های اخیر

سازمان ملل ۱۰ میلیون دالر به مهاجرین عودت‌کننده از پاکستان اختصاص داد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳۰, ۱۴۰۲)

مارتین گریفیتس، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، می‌گوید که این سازمان یک صندوق خاص ۱۰ میلیون دالری را برای مهاجرین افغان که از پاکستان بازگشته‌اند، اختصاص داده است.

آقای گریفیتس این مطلب را امروز (سه‌شنبه، ۳۰ عقرب) در صفحه ایکس‌اش نوشته است.

بودجه تخصیص یافته از صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان ملل متحد (CERF) و در بحبوحه بحران جهانی پناهندگان گرفته شده است.

گریفیتس گفته است: «این کمک از سوی صندوق کمک‌های اضطراری سازمان ملل متحد اختصاص یافته و انتظار می‌رود که این پول به افغان‌های بازگشته به کشور و برای تأمین نیازهای اولیه آنان مصرف شود.»

همزمان کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفته است که اخراج مهاجران افغان از پاکستان می‌تواند منجر به نقض جدی حقوق بشر شود.

با گذشت بیش از بیست روز از آغاز رسمی روند اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان، سازمان بین‌المللی مهاجرت و برنامه جهانی غذا یک ‌بار دیگر از ادامه این روند ابراز نگرانی کرده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است که از اوایل ماه اکتوبر بدینسو، صدها هزار افغان در حال عبور از گذرگاه‌های کشور هستند تا از پاکستان به افغانستان باز گردند.

از سوی دیگر، قاضی ستره محکمه پاکستان تقاضا برای توقف اخراج مهاجرین افغان را نپذیرفته است.

محسن داور، رهبر جنبش ملی دموکراتیک پاکستان گفته است که در دیدار با یحیی افریدی، قاضی ستره محکمه این کشور، خواستار توقف روند اخراج افغان‌ها گردید که از سوی وی پذیرفته نشد.

رویداد های اخیر

څار: سفرهای دیپلومات امریکایی به قطر و پاکستان در مورد افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: کشورهای منطقه به‌گونه مشترک ثبات و توسعه را گسترش دهند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

معاون سیاسی رئیس‎الوزرا در دیدار با معاون صدراعظم قزاقستان در کابل گفته است که کشورهای منطقه باید مشترکاً در اجرای پروژه های بزرگ منطقه‌ای سهیم شوند.

بربنیاد خبرنامه معاونیت سیاسی ریاست الوزرا، در این دیدار مولوی عبدالکبیر از سرمایه گذاران قزاقستان دعوت نمود تا در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

وی افزود که امارت اسلامی سرحدات افغانستان را به گونه کامل کنترول کرده، مواد مخدر و فساد را از بین برده و حاکمیت ملی مستقل را احیا نموده است.

به نقل از خبرنامه، معاون صدراعظم قزاقستان از پیشرفت‌ها در افغانستان توسط امارت اسلامی، قدردانی کرده و گفته است که کشورش آماده روابط تجارتی، ترانزیتی و سرمایه‌گذاری درازمدت با افغانستان می‌باشد.

ژومانگارین در زمینه اعطای بورسیه‌های تحصیلی به جوانان افغان ابراز آمادگی کرده و افزود که هم اکنون افغانستان نمونه یک کشور آرام در سطح منطقه است و به همین منظور جهان می‌خواهد در بخش‌های مختلف روابط خود را با امارت اسلامی برقرار نماید.

معاون صدراعظم قزاقستان همچنان خواستار آغاز پروازهای مستقیم میان کابل و الماتا شد و گفت که کشورش در بخش فرهنگی آماده همکاری دو جانبه با حکومت افغانستان است.

در کمتر از سه سال گذشته، امارت اسلامی بارها تاکید کرده است که با ایجاد امنیت سراسری در افغانستان بیش از هرزمان دیگری فرصت تطبیق پروژه های بزرگ اقتصادی در کشور مساعد بوده و نیاز است که افغانستان به نقطه اتصال کشورهای منطقه مبدل شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

صلیب سرخ: شدت اخراج مهاجران افغان از پاکستان کاهش یابد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

یک مقام ارشد صلیب سرخ از حکومت پاکستان خواسته است که شدت اخراج مهاجران افغان را کاهش دهد تا به آنان به‌گونه بهتر رسیدگی شود.

الکساندر متیو، مسوول بخش آسیا و اقیانوس آرام فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، به خبرنگاران در دوحه گفته است که چالش‌های پیش روی عودت کنندگان افغان از پاکستان یکی از چندین موضوع مهمی بود که او در مورد آن با مقامات امارت اسلامی در کابل گفتگو کرده است.

وی افزود: «می‌دانید که در ماه‌های اخیر بیش از نیم میلیون نفر از مرز عبور کرده‌اند و احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد تعداد زیادی از برگشت کنندگان جدید خواهیم بود.»

به گفته وی، این احتمالاً بزرگترین جریان نقل مکان جمعیت در یک دوره زمانی کوتاه در آسیا پس از سال ۲۰۱۷ میان میانمار و بنگله‌دیش است.

پاکستان از ماه اکتوبر سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغان فاقد اسناد را اخراج کرده است.

آقای متیو خاطرنشان کرد که بسیاری از عودت کنندگان ده ها سال در پاکستان زندگی کرده اند و برای شروع یک زندگی جدید در افغانستان، بدون حمایت حکومتی یا بین المللی، آمادگی ندارند.

به گفته وی، کودکان نیمی از عودت کنندگان را تشکیل می‌دهند و موارد سوء تغذیه در میان آنان افزایش یافته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!