Connect with us

رویداد های اخیر

سازمان مهاجرت: حدود شش میلیون افغان بیجا شده اند

منتشر شده

در

(Last Updated On: حوت ۲۳, ۱۴۰۰)

سازمان بین‌المللی مهاجرت در یک گزارش می‌گوید که اکنون حدود شش میلیون افغان در سراسر کشور بیجا شده اند.

این سازمان افزوده که از این جمله ۴میلیون ۴۴۲هزار و ۹۳۳ تن از بهر جنگ‌ها و یک میلیون ۳۸۹هزار و ۵۲۱ تن دیگر از بهر وقوع حوادث طبیعی بیجا شده اند.

سازمان مهاجرت افزوده که هرات میزبان یک میلیون بیجا شده است.

این سازمان افزوده که سال گذشته میلادی یک سال بد برای مردم بوده و حدود ۱.۳ میلیون افغان در این سال بیجا شده اند.

در این گزارش آمده است:” در سال ۲۰۲۱ تعدادی زیادی از افغان‌ها در سراسر کشور بیجا شده اند.”

گزارش افزوده:” سازمان مهاجرت برآورد می کند که بیش از ۱.۳ میلیون افغان به عنوان آواره‌گان داخلی در سال ۲۰۲۱ خانه‌های خود را ترک کردند. ۶۲ درصد از این آواره‌گان به دلیل تشدید درگیری از بهر خروج نیروهای بین‌المللی در ماه‌های تابستان که متعاقباً منجر به تغییر سریع دولت شد، آواره شدند.”

این سازمان افزوده که بیش از چهار میلیون افغان در چهار سال گذشته افغانستان را از بهر مشکلات اقتصادی و درگیری‌ها ترک کرده اند.

این درحالی است که امارت اسلامی افغانستان مکررا از افغان‌ها خواسته تا به کشور خود برگردند.

رویداد های اخیر

سفیر جاپان در کابل با معین وزارت زراعت دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

تاکایوشی کورمایا، سفیر جاپان در کابل با مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دیدار کرده است.

وزارت زراعت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که در این دیدار پیرامون گسترش همکاری‌های جاپان در بخش زراعت و مالداری بحث و گفتگو شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشستی اضطراری برای رسیدگی سیلاب‌زدگان بغلان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان نشستی را به هدف رسیدگی عاجل به آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب‌های اخیر در ولایت بغلان با حضور داشت هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان بین‌المللی مهاجرت در کابل برگزار کرده است.

وزارت مهاجرین به نقل از عبدالرحمن رحمانی، رئیس هماهنگی مساعدت‌های این وزارت نوشته است که هدف از نشست کمک عاجل به سیلاب‌زدگان و چگونگی در نظر گرفتن کمک‌های اولیه می‌باشد.

مولوی شمال خان مصلح، رئیس تثبیت و دریافت راه حل‌های دایمی این وزارت نیز تصریح نموده که سیلاب‌ها در کنار خسارات مالی، در ولسوالی‌های تاله و برفک، برکه، گذرگاه نور، بغلان مرکزی، دوشی، دهنه غوری، خوست و فرنگ و پلخمری تا به حال صدها زخمی و ده‌ها کشته برجای گذاشته است.

به گفته این وزارت، صد‌ها منزل تخریب و مردم در کوه‌ها در فضای باز بسر می‌برند.

با این حال، وزارت مهاجرین افزوده که تاهنوز آمار نهایی نبوده و روند عملیات نجات هنوز هم با همکاری تیم‌های صحی در جریان است.

محمد عمر هاشمی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز از آمادگی این سازمان در ارایه کمک‌های عاجل به آسیب‌دیدگان اطمینان داده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

برنامه جهانی غذا: تنها به یکی از هر سه کودک دچار سوء تغذیه در افغانستان کمک کرده می‌توانیم

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

برنامه‌ جهانی غذای سازمان ملل متحد گفته است که از هر سه کودک دچار سوء تغذیه در افغانستان، تنها به یکی از آنان کمک کرده می‌تواند.

این اداره تاکید کرده که کاهش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و کمبود بودجه، بیش از هر گروه دیگر بر کودکان تاثیر منفی می‌گذارد.

برنامه جهانی غذا می‌افزاید که هم اکنون در حدود سه میلیون کودک افغان با سوء تغذیه مواجه اند و از هر صد افغان ۴۷ تن آنان برای بقای خود به حمایت بشری نیاز دارند.

برنامه جهانی غذا در افغانستان پیش از این هشدار داده بود که در سال جاری در پی کاهش کمک‌های خارجی، مراجعه کودکان دچار سوء تغذیه به شفاخانه ها افزایش یافته است.

یک مقام سازمان جهانی غذا در افغانستان نیز نسبت به سوء تغذیه حاد در میان مادران و کودکان افغان هشدار داده و گفته بود که در سال ۲۰۲۴ بیش از چهار میلیون زن و کودک با سوء تغذیه حاد مواجه ‌اند.

این در حالی است که بر بنیاد آمارهای سازمان ملل متحد، از میان ۴۳ میلیون نفوس افغانستان، یک سوم آنان با گرسنگی مواجه‌ اند.

برنامه جهانی غذا در ماه حوت سال گذشته اعلام کرده بود که برای ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان تا شش ماه آینده به ۷۶۰ میلیون دالر نیاز فوری دارد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!