رویداد های اخیر

سازمان همکاری اسلامی خواستار بازنگری ممنوعیت کار زنان در دفاتر ملل متحد شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۹, ۱۴۰۲)

در ادامه واکنش‌ها به ممنوعیت کار زنان در دفاتر سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی با نشر بیانیه‌ای خواستار بازنگری این تصمیم از سوی امارت اسلامی شده است.

دفتر سرمنشی سازمان همکاری اسلامی نگرانی شدید خود را درمورد این تصمیم ابراز کرده و گفته است که این امر «تدابیر محدودکننده پی درپی اعمال شده بر زنان و دختران را از جمله ممنوعیت تحصیل و کار در دولت و انجوها تشدید خواهد کرد.»

در بیانیه آمده است که این ممنوعیت یک تصمیم زیان بخش بوده و پیامدهایی را نه تنها برای زنان افغان، بلکه به طور قابل توجهی برای عملیات های بشردوستانه ملل متحد در سراسر کشور به دنبال خواهد داشت.

سازمان همکاری اسلامی از امارت اسلامی خواست تا این تصمیم «غیرقابل قبول» را مورد بازنگری قرار داده و به افغان‌ها اعم از زنان و مردان اجازه دهد تا پس از دهه‌ها درگیری خشونت‌آمیز و آسیب‌پذیری اجتماعی-اقتصادی، در بازسازی کشور شان سهیم باشند.

از سوی دیگر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که تصمیم امارت اسلامی مبنی بر ممنوعیت کار زنان در دفاتر سازمان ملل متحد، کمک رسانی به اقشار مختلف در افغانستان را مختل می‌کند.

جوزپ بورل خاطرنشان کرده است این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که افغانستان یکی از شدید ترین بحران‌های اقتصادی و بشری جهان را تجربه می‌کند، کشوری که ۲۸ میلیون تن در آن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل