رویداد های اخیر

سازمان گزارش‌گران بدون مرز خواستار حفاظت ژورنالیستان افغان شد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۸, ۱۳۹۹)

سازمان گزارشگران بدون مرز امروز (پنجشنبه، ۱۸ جدی) از  حکومت افغان خواسته است تا برای حفاظت خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی تلاش جدی کند.

سازمان گزارشگران بدون مرز در یک اعلامیه گفته است که این سازمان از همه تلاش برای پایان دادن این خشونت‌ها در افغانستان دریغ نخواهد ورزید.

این در حالی است که در این اواخر شماری از ژورنالیستان و کارمندان رسانه‌ی ترور شدند که آخرین آن بسم الله عادل ایماق، ژورنالیست و فغان مدنی در غور بود که توسط افراد مسلح در یک کمین کشته شد.

این سازمان گفته است:”این بسیار مهم است که مقام‌های افغان از سلامتی کارمندان رسانه‌ها ضمانت کنند و همچنان این تدابیر را تقویت کنند. در همین حال سازمان گزازشکران بدون مرز از همه تلاش‌ها برای پایان دادن به این خشونت‌ها استفاده میکند. “

رضا معینی مسئول دفتر افغانستان و ایران این سازمان در این باره می گوید : “از بخشودگی از مجازات و ناروشنی در پرونده‌های قتل تنها عاملان کشتار بهره می‌برند. این اصلی ترین عامل فاجعه در افغانستان است. سازمان گزارشگران بدون مرز همزمان که از مقامات مسئول افغانستان خواهان بکارگیری توان بیشتر و تضمین امنیت خبرنگاران و رسانه‌هاست، همه راه‌های دادخواهی در عرصه جهانی را نیز برای پایان دادن به کشتارهدفمند خبرنگاران پیگیری می‌کند.”

بسم الله عادل ایماق نخستین روزنامه‌نگار است که نامش به‌عنوان روزنامه‌نگار کشته شده در فهرست سال ۲۰۲۱ گزارش‌گران بدون مرز ثبت شده است

وی قبل از این نیز  دو بار هدف قرار گرفته بود و مسئولان امینتی نیز از این تهدیدها مطلع بودند، اما به گفته انجمن روزنامه نگاران توجدی نکرده بودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل