رویداد های اخیر

ستانکزی: حکومت مکلف است برای زنان افغان زمینه کار را فراهم کند

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۳, ۱۴۰۲)

معین سیاسی وزارت امور خارجه می‌گوید که حکومت مکلف است برای زنان افغان در چارچوب شریعت اسلامی زمینه کار را فراهم کند.

شیرمحمد عباس ستانکزی طی نشستی در کابل در این مورد گفت: «امروز این وجیبه نظام است که برای زنان در همه بخش‌ها در چارچوپ شریعت و عنعنات افغانی زمینه کار را فراهم کند.»

آقای ستانکزی همچنان بار دیگر تأکید کرد که هیچ کشوری بدون علم پیشرفت کرده نمی‌تواند و نیاز است که دروازه‌های تعلیم و تحصیل به روی همه اتباع کشور باز شود.

ستانکزی گفت: «وظایف نظام و حکومت این است که به روی تمام ملت دروازه‎ علم را باز کند، اگر مدارس است، اگر پوهنتون‌ها است و یا مکاتب. هیچ کشور و هیچ ملت بدون علم پیشرفت کرده نمی‌تواند.»

از سویی هم، او بر داشتن روابط نیک با تمامی کشورها به شمول امریکا و غرب تاکید کرد و از کشورهای همسایه خواست که مشکلات شان را در داخل خاک خود حل کنند زیرا به گفته ستانکزی، از جغرافیای افغانستان به امنیت هیچ کشوری تهدید خلق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: «تمام کشورها به خصوص کشورهای همسایه از افغانستان و امارت اسلامی باید مطمین باشند که ما هیچ وقت دشمن‌های آنان را نی تقویت می‌کنیم و نی تقویت کردیم.»

او افزود: «مشکلات که در دیگر کشورها است باید دلایل و منابع آن را در کشور خود جستجو کنند. افغانستان روابط خوب، دوستانه و استوار به منافع ملی با تمام کشورهای جهان آرزو دارد.»

معین سیاسی وزارت امور خارجه نیز سپردن کار به اهل آن را در حکومت‌‎‎داری مهم خواند و نیز تاکید کرد که عدالت اسلامی باید در محاکم کشور تطبیق شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل