Connect with us

رویداد های اخیر

سخنرانی کودک هفت ساله در باره رشد مغز کودکان خبر ساز شده است

منتشر شده

در

(Last Updated On: سرطان ۳۱, ۱۴۰۰)

سخنرانی بی نظیر یک دختر  هفت ساله  آسترالیایی در پروژه تد تاک(TED Talk) که قرار است نحو مشاهده والدین و پرستاران در سراسر جهان در باره انکشاف مغز اطفال را تغیر بدهد خبر ساز شده است.

در این سخنرانی به جوانان نیز توصیه شده است تا با کودکان چگونه برخورد کنند.

مولی رایت، یک دختر هفت ساله در آسترالیا برای نخستین بار در تاریخ جهان در باره تربیه اطفال و توصیه‌ها برای والدین و پرستاران سخنرانی بی نظیری را انجام داده است.

مایکل گریسی، رییس بزرگترین نمایشگاه‌ها و تولید فلم‌ها در این باره گفته که این دختر هفت ساله موارد ساده و در عین حال تغییر دهنده زندگی را نشان داده است که همه ما می توانیم برای رشد کودکان از آن استفاده کنیم.

سخنرانی مولی توسط  بنیاد بیات  در مراکز صحی افغانستان به والدین تشریح خواهد شد.

در آسترالیا این گفته‌ها توسط مرکز صحی رامسی تشریح میشود.

نیکولا فارست، رییس بنیاد میندرو گفته که این پروژه به کودکان اطمینان میدهد در هر مکانی که تولد شده باشند حقوق مساوی دارند تا پیشرفت کنند.

او در این باره گفته” ما باور داریم که هر کودک میتواند و باید بتواند.”

ساینس دانان میگویند که حجم مغز کودک تا پنج سالگی ۹۰ درصد رشد میکند.

از این لحاظ وی افزود که ما میخواهیم به والدین کمک کنیم تا در باره موفقیت کودکان شان و آگاهی از برخورد شان با کودکان کمک کنند.

رییس بنیاد میندرو در این باره افزوده” مولی این حقیقت جهانی را به بهترین واجه انتقال میدهد. این یک مرحله مهم است تا زندگی یک طفل را در حال و آینده تغیر دهیم.”

رییس پروژه تید تاک گفته که پیام مولی در سراسر جهان نشر خواهد شد.

او در این باره گفته” من این سخنرانی را واقعا دوست دارم. نظریات است که از هر جا جمع شده است و توسط یک کودک بسیار فصیح سخنرانی شده است. تعجب آور است. این تماشاچیان زیاد را جذب خواهد کرد.”

به اساس آزمایش ابتدایی در کنار والدین ، پرستاران ، متخصصان صحی پروفیسور دزیره سیلوا، رییس متخصصان بخش اطفال در استرالیا خانم مریم بیات، رییس بنیاد بیات و آقای جاستین گراهام ، مدیر عامل (M&C Saatchi AUNZ) نیز در این باره نظریات مثبت داده اند.

خام فوریست، رییس بنیاد میندرو در این باره گفت:” سخنرای مولی در باره بازی کردن، سخن زدن، خانه و جامعه صحت مند و تمرکز بر چیزهای که در پنج سال اول کودکی باید انجام شود شده است. این چیزها بر انکشاف مغز و زندگی کودکان تاثیر دارد.”

وی افزوده” این معلومات نه تنها اینکه با والیدن و پرستاران شریک شود، بلکی با رهبران جهان نیز شریک شود.”

پروفیسور دزیره سیلوا، رییس یک مرکز صحی اطفال در استرالیا در این باره گفته” فرصت این برای ما مهیا شده است که این فلم با مریضان بخش تولد اطفال شریک کنیم. و  اگر با مرکز والدین اولیه شریک شود بسیار خوب است.”

وی فزوده” پیام که چگونه با اطفال تا پنج سال بازی و برخورد کنیم برای توسعه مغز و زندگی آنان بسیار مهم است.”

وی میگوید که والدین  این ویدیو را آموزشی و جالب خطاب کرده است.

وی افزود:” سخنرانی مولی میتواند ظرفیت صحت کودکان را به سطح جهانی انکشاف دهد.”

مریم بیات، رییس بنیاد بیات در این باره گفته” “صحت مادران و کودکان در اوایل دوران کودکی از ابتدای تاسیس بنیاد بیات برای ما در اولویت بوده است و فرصت همکاری در با بنیاد میندرو برای راه اندازی این سخنرانی که اهمیت آموزشی کودک در افغانستان را برجسته می کند یک امتیاز منحصر به فرد است. و همچنان یک نیاز قانع کننده در کشور ما است.”

مریم بیات افزوده” به اشتراک گذاشتن گفتگوی مولی و دروس مهم در مورد تعامل مثبت بین والدین و فرزندان در سال‌های اولیه زندگی به مادران، پدران و خانواده‌های افغان کمک میکند تا تفکر انتقادی ، هوش هیجانی ، ارتباطات فراگیر و مهارت‌های حل مسئله مشارکتی را ایجات کند.”

مریم میگوید که این سخنرانی برای رشد هزاران کودک در افغانستان موثر تمام خواهد شد.

وی گفته” به باور ما این سخنرانی مولی در افغانستان باعث ایجاد هزاران مولی افغان خواهد شد. این کودکان افغان با استعداد ، اعتماد به نفس ، دلسوز ، مثبت و از نظر احساسی امن به داکتران ، استادان ، حقوق دانان و رهبران آینده کشور تبدیل خواهند شد ، یک منبع عظیم برای افغانستان و یک ادای احترام ماندگار به تاثیر سازمان های خیرخواهانه پرشور  افغان و استرالیا خواهد بود. با استفاده از این سخنرانی کودکان ما میتواند در آینده نزدیک و میان مدت بر سر چالش‌ها غالب آیند.”

آقای جاستین گراهام ، رییس عامل گروه (M&C Saatchi AUNZ) در این باره گفته” افتخار میکنم که با یک شریک مادرینو که شرکت موفق در آسترالیا است همکار استم.”

وی در این باره گفته”مادرینو سازمانی است که در سطح جهانی تغییر ایجاد می کند و ما خوشحالیم که می توانیم با آنها شریک شویم تا از طریق تفکر خلاق آرزوهای خود را تحقق بخشیم.”

رویداد های اخیر

سفر یک مقام ارشد امریکایی به قطر و پاکستان برای گفتگو در باره افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است که جان بس، سرپرست معینیت امور سیاسی این وزارت برای گفتگو در باره افغانستان و مسایل منطقه‌ای به قطر و پاکستان سفر می‌کند.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای روز جمعه (۷ ثور) گفته است که سفر جان بس از ۲۶ اپریل آغاز و به تاریخ ۳۰ اپریل پایان می‌یابد.

در اعلامیه آمده است: «وی در دوحه قطر با مقامات ارشد دولت قطر و سایرماموریت‌های دیپلوماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفتگو کند.»

اعلامیه افزوده است که آقای بس در اسلام آباد پاکستان با مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد تا «در مورد طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه به‌حیث بخشی از مشارکت ایالات متحده و پاکستان گفتگو کند.»

جان بس در اداره دونالد ترمپ بین دسمبر ۲۰۱۷ و جنوری ۲۰۲۰ به‌حیث سفیر امریکا در کابل کار کرده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در ارتباط به اتصال شمال آسیا به جنوب آسیا و کاهش هزینه‌های ترانزیتی و ترانسپورتی در قلمرو سه کشور در کابل برگزار شد. در این نشست در مورد ایجاد کمیته مشترک تخنیکی برای تداوم گفتگوها نیز توافق صورت گرفت.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که نشست سه‌جانبه به رهبری نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت، چاکی‌اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان برگزار شده است.

براساس خبرنامه، این نشست در ادامه نشست‌های دوجانبه که میان سه کشور دایر شده بود، برگزار گردیده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

محمد یعقوب مجاهد: در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فزیکی ندارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش به شکل فزیکی وجود ندارد و امارت اسلامی هم به کسی اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور تهدیدی به کشورهای منطقه ایجاد شود.

محمد یعقوب مجاهد این مطلب را روز پنجشنبه (۶ ثور) در دیدار با هیاتی از مالیزیا در کابل بیان کرده است.

طبق خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار آقای مجاهد از برخورد نیک‌ مردم و حکومت مالیزیا با مهاجرین افغان در آن کشور و روابط دیرینه آن با افغانستان یادآوری کرده گفت: مالیزیا یک کشور قدرتمند و بزرگ‌ اسلامی است، امیدوارم این رفت و آمدها تقویت گردد.

وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن امارت اسلامی گلیم اشغال برچیده شد و جنگ به طور کامل در این کشور ختم و امنیت سرتاسری برقرار گردید.

بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار هیات مالیزیا افغانستان را یک کشور دوست دانسته و ضمن تاکید بر همکاری‌های همه جانبه، اطمینان دادند آنچه که در افغانستان از نزدیک مشاهده نمودند، با مقام‌های کشور شان شریک خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!