رویداد های اخیر

سرمفتش وزارت دفاع: اردوی امارت اسلامی به ۱۷۰ هزار تن رسیده است

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲, ۱۴۰۲)

لطیف‌الله حکیمی، سرمفتش وزارت دفاع ملی طی نشستی در ولایت هرات می‌گوید که نیروهای امارت اسلامی به ۱۷۰ هزار تن رسیده‌ است.

آقای حکیمی که در جمع استادان پوهنتون، نویسندگان، شاعران و فرهنگیان صحبت می‌کرد گفت که تمام این نیروها با یونیفورم نظامی مجهز شده‌اند و تلاش می‌شود تا برای بهبود امنیت کار بیشتری صورت گیرد.

آقای حکیمی گفته است: «در چوکات امارت اسلامی افغانستان ۱۷۰ هزار اردو داریم، اردوی منظم، منسجم و با یونیفورم.»

در این برنامه همچنان برخی قوماندانان جهادی از پرداخت نشدن حقوق بازنشستگی نظامیان پیشین انتقاد کردند. آن‌ها گفتند که نیاز است تا مجاهدین پیشین دوباره به صفوف کنونی نظام جذب شوند و حقوق بازنشستگی افسران و نظامیان که ثبت وزارت دفاع هستند نیز پرداخت گردد.

از سویی هم، مسوولان اداره اطلاعات وفرهنگ هرات در این نشست بار دیگر از سیاسیون وشخصیت‌های علمی کشور خواستند که به وطن برگردند، آن‌ها می‌گویند امنیت در کشور تأمین و فضای کنونی زندگی برای همه آماده است.

نعیم‌الحق حقانی، رییس اطلاعات وفرهنگ هرات، گفت: «نظام اسلامی دنبال مخالفت نمی‌گردد، دنبال موافقت است. پیام عفو عمومی هنوز بسته نشده است، حال هم پیام عفو باز است، هر کس به کشور خود برگردد، امارت اسلامی افغانستان او را به بغل می‌گیرد.»

شماری از فرهنگیان و نویسندگان همچنان نسبت به بسته بودن دروازه‌های مکاتب و پوهنتون‌ها به روی دختران انتقاد کردند.

گفتنی است که بارها فرهنگیان و استادان دانشگاه در برنامه‌های مختلف با حضور مقام‌های امارت اسلامی نسبت به محدویت‌های وضع‌شده برای زنان انتقاد کرده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل