رویداد های اخیر

سرپرست اداره ملی غذا و ادویه می‌گوید سفر اش به اروپا قانونی بود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۹, ۱۴۰۲)

عبدالباری عمر، سرپرست اداره ملی غذا و ادویه پیرامون سفر خبرساز اش به کشورهای اروپایی گفت که سفر اش قانونی و غیر سیاسی بود.

آقای عمر در یک نشست مطبوعاتی روز دوشنبه گفت که در این سفر در یکی از کنفرانس‌های که درباره تولیدات منطقه‌ای در ندرلند برگزار شده بود شرکت کرد و به نمایندگی از امارت اسلامی تصویر واقعی افغانستان را ارایه نمود.

سرپرست اداره ملی غذا و ادویه گفت: «یک کنفرانس پر از دستاورد و بسیار مهم بود. مهم ترین موضوع این است که حضور امارت اسلامی در چنین کنفرانس برای ما بسیار ارزشمند بود. دوم اینکه ما در آنجا با نمایندگان کشور های زیادی دیدار داشتیم. نمایندگان و وزرای بیش از صد کشور در این کنفرانس حضور داشتند.»

آقای عمر افزود که در جریان سفر اش با نمایندگان کشور های اروپایی، آسیایی و افریقایی دیدار نمود و سکتور خصوصی برخی کشورها وعده دادند که در افغانستان سرمایه گذاری خواهند کرد.

او گفت: «ما به آنها بیان کردیم که سهولت های زیادی در افغانستان از سوی ادارات مختلف ایجاد شده است و اینکه مردم افغانستان علاقه‌مند تولیدات داخلی اند و می‌خواهند در این زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد. نمایندگان سکتور خصوصی به این موضوع دلچسپی نشان دادند و ایمیل آدرس و شماره تماس ام را گرفتند و وعده سپردند که هیئتی را برای بررسی وضعیت از نزدیک به افغانستان می‌فرستند. آنها وعده سپردند که در افغانستان سرمایه گذاری خواهند کرد.»

سرپرست اداره ملی غذا و ادویه همچنان افزود که با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها، این اداره نسبت به بیست سال گذشته پیشرفت های زیادی داشته و در حال حاضر ۶۰۰ قلم دوا در کشور تولید و بیش از ۵۸ فابریکه عملاً فعالیت دارند.

آقای عمر گفت که طی سفرش به اروپا با افغان‌های که در اروپا زندگی می‌کنند نیز دیدار داشته و آنان را دعودت کرده است تا به کشور برگردند و در کشور خود زندگی نمایند.

Trending

خروج از نسخه موبایل