رویداد های اخیر

سرپرست سفارت ترکیه در کابل خواهان همکاری‌های بیشتر میان انقره و کابل شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۲, ۱۴۰۲)

سرپرست سفارت ترکیه در کابل می‌گوید که افغانستان و ترکیه مشترکات زیاد فرهنگی و تأریخی دارند و می‌خواهد روابط دو کشور بیشتر از این گسترش یابد.

جنک اونال، این سخنان را روز سه‌شنبه، (۲۲حوت) در یک برنامه در پوهنتون کابل که به هدف بزرگداشت از ۱۰۳ مین سالروز تصویب سرود ملی ترکیه و شاعر آن محمد عاکف ارسوی برگزار شده است بیان داشته است.

در این برنامه سفیر آذربایجان نیز اشتراک کرده بود.

سرپرست سفارت ترکیه در کابل می‌گوید که از روابط تاریخی و فرهنگی افغانستان و ترکیه ۱۰۳ سال می‌گذرد و این روابط در حال تحکیم شدن است.

آقای اونال می‌گوید:«ترکیه و افغانستان روابط گسترده‌ی تاریخی، فرهنگی و مدنی مشترک دارند. سرود ملی یک کشور نه‌تنها یک ترانه بلکه سمبول اشک و خون یک ملت است. این جای افتخار است که سرود ملی ترکیه را شماری از مردم افغانستان هم می‌سرایند.»

در این برنامه اسامه عزیز، رئیس پوهنتون کابل می‌گوید که پس از رویکار آمدن امارت اسلامی، ترکیه یگانه‌ کشوری است که همکاری‌هایش را با این نهاد بیشتر کرده است. اسامه عزیز هم‌چنان از آذربایجان می‌خواهد که روابط سیاسی و همکاری‌های علمی شانرا با افغانستان بیشتر سازند.

در همین حال، سفیر آذربایجان در کابل می‌گوید که کشورش به روابط دوستانه با افغانستان و ادامه‌ی همکاری‌ها در بخش‌های گوناگون متعهد است.

الهام محدوف، سفیر آذربایجان در کابل می‌گوید:«سفارت آذربایجان در افغانستان در هشتم فبروری گشایش یافت. این نخستین بار است که در اینگونه برنامه‌ها شرکت می‌کنم و شما میدانید که افغانستان و آذربایجان روابط تاریخی و مشترکات فرهنگی دارند و ما می‌خواهیم روابط دو کشور گسترش یابد.»

سفارت ترکیه در کابل در حالی این برنامه‌ی فرهنگی را برگزار کرده که کابل همواره از آنکشور خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کند و بیش از هر زمان دیگر زمینه‌ی سرمایه‌گذاری فراهم است.

Trending

خروج از نسخه موبایل