Connect with us

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت آب و انرژی با هیئت ترکمنستان در کابل دیدار کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

سرپرست وزارت آب و انرژی با هیئت کشور ترکمنستان در مورد پروژه‌های مشترک میان هر دو کشور بحث و گفتگو کرده است.

وزارت آب و انرژی با نشر خبرنامه‌ای در شبکه ایکس گفته است که عبداللطیف منصور، سرپرست این وزارت طی نشستی با مراد ارتیکوف، رییس پروژه‌های بین‌المللی انرژی این کشور در مورد پروژه منطقوی تاپ، پروژه لین‌های انتقالی برق و پروژه سب‌ستیشن نورالجهاد گفتگو کرده است.

در این نشست، آقای منصور وعده سپرد که در تطبیق این پروژه‌ها همکار خواهند بود.

منصور تأکید کرده که بهتر است هرچه زودتر برای هماهنگی در زمینه تطبیق پروژه تاپ، نشست مشترک میان هر سه کشور (ترکمنستان، افغانستان و پاکستان) برگزار شود.

در همین حال، آقای مراد ارتیکوف نیز با تایید پیشنهاد نشست سه جانبه در مورد پروژه منطقوی تاپ، به آقای منصور اطمینان داد که کشور ترکمنستان به تداوم و گسترش همکاری‌های مشترک با افغانستان متعهد می‌باشد.

آقای مراد از وضعیت پیشرفت امور مرتبط به پروژه‌های لین‌های انتقالی برق نیز به خوبی یاد کرد و اظهار داشت که انتظار می‌رود تا کار پروژه‌های سب استیشن نورالجهاد و لین انتقالی ۱۱۰ کیلوولت ولایت هرات تا زمستان آینده تکمیل شود.

رویداد های اخیر

امارت اسلامی خواست کشورها مبنی بر ایجاد حکومت همه شمول را «بی‌جا» می‌داند

Published

on

(Last Updated On: )

امارت اسلامی خواست کشورها مبنی بر ایجاد حکومت همه شمول در افغانستان را بی‌جا می‌داند و تأکید می‌کند که مطرح ساختن چنین خواست‌ها نتیجه‌‌ای در پی نخواهد داشت.

در تازه ترین مورد، شهباز شریف، صدراعظم پاکستان و شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین روز جمعه پس از دیدار شان در بیجنگ در یک بیانیه‌ مشترک خواهان ایجاد حکومت همه شمول در افغانستان شدند و همچنین از امارت اسلامی خواستند که سیاست‌های معتدل را در پیش بگیرند.

اما امارت اسلامی حکومت فعلی را از هر لحاظ همه شمول می‌داند و تأکید می‌کند که کشورها تعریف واضحی از همه شمول بودن ندارند.

سخنگوی امارت اسلامی همچنان بحث همه شمول بودن حکومت را موضوع داخلی افغانستان می‌داند و از کشورها می‌خواهد که در مسایل داخلی افغانستان مداخله نکنند.

آقای مجاهد می‌گوید: «امارت اسلامی افغانستان بارها تاکید کرده که نظام کنونی همه شمول است و موضوع شمولیت و عدم شمولیت مربوط به افغانستان و افغان‌ها است. این موضوع کشورهای بیرونی نیست. متاسفانه که بعضی کشورها این موضوع را تکرار می‌کنند. تا حال این خواست شان نتیجه هم نداده است. دوم اینکه این خواست شان بجا هم نیست. باید این پالیسی تغییر کند. چیزی که مرتبط به مردم افغانستان است، به مردم افغانستان واگذار شود.»

علاوه بر ایجاد حکومت همه شمول، مبارزه و قطع رابطه با گروه های تروریستی، تأمین حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و اقلیت‌های قومی و اجازه ندادن به تهدیدهای فرامرزی از خاک افغانستان از شرایط مهم جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی مطرح شده است؛ مواردی که امارت اسلامی می‌گوید که همه آن‌ها را برآورده کرده اما جهان به دنبال بهانه گیری است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا ۱۵۰ میلیون یورو برای کمک به افغان‌ها اختصاص داد

این کمک در حالی اعلام می‌شود که نمایندگان جامعه جهانی امروز (دوشنبه) در بروکسل، پایتخت بلجیم گرد هم آمدند تا در مورد بحران صحی و غذایی در افغانستان بحث کنند.

Published

on

(Last Updated On: )

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که ۱۵۰ میلیون یورو را برای کمک به افغان‌ها اختصاص داده است.

این کمک در حالی اعلام می‌شود که نمایندگان جامعه جهانی امروز (دوشنبه) در بروکسل، پایتخت بلجیم گرد هم آمدند تا در مورد بحران صحی و غذایی در افغانستان بحث کنند.

از جمله این مقدار پول اعلام شده، ۱۲۶ میلیون یورو برای کمک به افغان‌ها در داخل کشور، ۱۱ میلیون یورو برای مهاجران افغان در پاکستان و ۱۱ میلیون یوروی دیگر برای مهاجران افغان در ایران به مصرف می‌رسد.

اتحادیه اروپا در اعلامیه‌ای توضیح داده است که کمک‌ها در افغانستان در بخش فراهم سازی مواد غذایی، سرپناه، خدمات صحی و دسترسی به آب متمرکز خواهد بود. ۱۴.۵ میلیون یورو برای آموزش اختصاص داده شده است.

یانز لنارچیچ، کمیشنر مدیریت بحران اتحادیه اروپا خاطر نشان کرده است که مردم افغانستان در حال حاضر با یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان روبه‌رو هستند.

او گفته است که بیش از ۵۰ در صد جمعیت افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و بیش از ۸۵ درصد هم در فقر به‌سر می‌برند.

اتحادیه اروپا گفته است که کمک‌ها به افغانستان از طریق شرکایش که عملاً در این کشور کار می‌کنند، به مصرف می‌رسد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

توماس وست با مقام‌های اوزبیکستانی در مورد افغانستان دیدار و گفتگو کرد

Published

on

(Last Updated On: )

توماس وست نماینده خاص امریکا در امور افغانستان با مقام‌های اوزبیکستانی در مورد افغانستان دیدار و گفتگو کرده‌است.

آقای وست در صفحه ایکس خود نوشته که او روز یک‌شنبه (۲۰ جوزا)، با عبدالعزیزکاملوف معاون رییس شورای امنیت ملی اوزبیکستان و عصمت‌الله ایرگاشف نماینده خاص این کشور در مورد افغانستان گفتگو کرده‌است.

او افزوده که در این دیدار در مورد منافع مشترک فراوان و راه پیش‌رو در افغانستان، گفتگو کرده‌است.

به گفته او، این دیدار در واشنگتن انجام شده‌است.

این در حالی است که قرار است به تاریخ ۳۰ ماه جون و اول جولای، نشست دوحه با اشتراک نمایندگان خاص کشورها و میزبانی سازمان ملل در مورد افغانستان برگزار شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!