رویداد های اخیر

سعادتی: امنیت فزیکی در افغانستان بهتر از گذشته است

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۹, ۱۴۰۱)

معاون دوم شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین در گفتگوی ویژه با آریانانیوز می‌گوید که امنیت فزیکی در افغانستان بهتر از گذشته است اما برای پایان مخالفت‌ها در کشور باید گفتگوها آغاز شود.

اسدالله سعادتی سعادتی گفت: «تعدادی در بیرون از افغانستان هستند و تعدادی در داخل کشور حکومت را در اختیار دارند. بین این‌ها رابطۀ دوستانه نیست. شعارهایی است، مشکلاتی است، بحث‌هایی است، شعار جنگ است، شعار مخالفت است. این دو بخش از طریق گفتگو و مفاهمه به نقطه برسند که این مخالفت پایان یابد.»

این مقام پیشین شورای عالی مصالحه ملی ادعا کرده است که کابینه امارت اسلامی همه شمول نیست و نبود قانون اساسی هم یکی از مشکلات عمده امارت اسلامی است.

او گفت: «یکی از مشکلات کلان حکومت این است که قانون اساسی که به‌عنوان مادر قوانین، مناسبات مردم وحکومت را از یک طرف و مناسبات شهروندان با شهروندان را از طرف دیگر تنظیم می‌کند، وجود ندارد.»

آقای سعادتی اما خاطر نشان کرد که هرچند انتظاری از رابطۀ حسنه میان امارت اسلامی با همسایه‌گان وجود ندارد اما سپرده‌ شدن سفارت خانه‌ها در برخی از کشورها به امارت اسلامی نشان‌دهندۀ پیشرفت در راستای روابط دیپلوماتیک است.

او گفت: «بعضی از کشورهای همسایه تا حدودی روابط شان بهتر است و در نحوه روابط دیپلوماتیک، پیشرفتی صورت گرفته و به‌‌ صورت اعلام ناشده، گویا تعامل فعال بین آن‌ها وجود دارد.»

معاون دوم شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین هم‌چنان گفت که هیچ شهروندی نباید به دلیل جنسیت، مذهب، قوم، زبان و سمت از امتیازات شهروندی در کشور محروم شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل