تجارت

سفارت افغانستان در عشق آباد از تعیین اتشه جدید تجارتی خبر داد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۶, ۱۴۰۲)

سفارت افغانستان در عشق آباد، پایتخت ترکمنستان روز جمعه اعلام کرد که محمد هارون سیدی به عنوان اتشه جدید این سفارت گماشته شده است.

در نشست معارفه اتشه جدید که با اشتراک تجار و سرمایه گذاران مقیم ترکمنستان برگزار شد، نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت از طریق تلفون تقرر اتشه جدید را یک گام مهم در راستای گسترش همکاری‌های منطقه ای دانسته گفت که در این چارچوب، عرضه خدمات لازم به سکتور خصوصی و تجار خود را تقویت نموده، زمینه‌ساز رشد صادرات و همکاری‌های اقتصادی در منطقه خواهیم شد.

سپس سرپرست سفارت امارت اسلامی افغانستان مقیم ترکمنستان بر نقش تجار و سرمایه گذاران ملی در توسعه و گسترش روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین افغانستان و ترکمنستان تاکید نمود.

فضل محمد صابر در بخش دیگر از سخنان خود به بخشی از برنامه امارت اسلامی افغانستان در خصوص حمایت و پشتیبانی از سکتور خصوصی در داخل افغانستان اشاره نمود و در این مورد فهرستی از فرصت‌های سرمایه گذاری در شرکت های دولتی افغان را ابلاغ نمود.

تجار ملی افعانستان مقیم عشق آباد نیز علاقمندی خود را نشان داده و خاطر نشان ساختند که این اولین بار است که در سطح دولتی چنین فرصت هایی با آنها شریک شده است تا در آن سرمایه‌گذاری نمایند.

Trending

خروج از نسخه موبایل