اخبار ساحوی

سفررییس جمهور حامد کرزی به هند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رسانه های هندی گزارش داده اند که رییس جمهور کرزی  ماه آینده به هند سفر می کند تا در مورد انکشاف روابط دو جانبه میان دو کشور پس از خروج نیرو های بین المللی در سال 2014 میلادی از افغانستان، بحث و گفتگو کند.

بر اساس گزارش ها رییس جمهورافغانستان در این سفر سه روزه اش که در هفته دوم ماه دسمبر امسال صورت می گیرد، با مقام های بلند رتبه هندی از جمله صدراعظم من موهن سنگهـ ، دیدار خواهد کرد.

اما شماری از اعضای شورای ملی به نتایج این سفر به دیده شک می نگرند و می گویند که رییس جمهور کرزی با رفتن به هند میخواهد که زمان امضای پیمان امنیتی را معطل کند.

ونیز شماری از اعضای شورای ملی ازجمله محمد فرهاد صدیقی  و گلالی اکبری از نتایج این سفر خوشبین به نظر نمی رسند و می گویند که رییس جمهور کرزی باید مسایل داخلی کشور را چاره جویی کند تا سفر به کشور های دیگر.

در آستانه سفر نخست وزیر پاکستان به افغانستان، رسانه های هندی گزارش دادند که رییس جمهور حامد کرزی در 12 دسمبر سال جاری به هندوستان سفر خواهد کرد.

روزنامه اوت لوک هندیا نوشته است که رییس جمهور کرزی پس از دیدار با من موهن سنگهـ در پوهنتون پنجاب نیز سخنرانی خواهد کرد.

هدف از این سفر گفتگو روی گسترش روابط دوجانبه پس از خروج نیرو های ناتو از افغانستان، تقویت نیرو های نظامی افغان و روند آشتی ملی عنوان شده است.

بحث روی تجهیز شدن نیرو های امنیتی افغان در حالی میان رهبران دو کشور از سر گرفته خواهد شد که پیش ازین حکومت افغانستان فهرست از ضرورت های وسایل نظامی را به کشور هند تحویل داده بود که تاکنون مقام های هندی درین مورد پاسخ نداده اند.

این چندمین سفر رییس جمهور کرزی به هند در سال جاری است. در دو سفر اخیر خود رییس جمهور کرزی از دولت هند خواسته است تا ارتش افغانستان را با سلاح های ثقیل تجهیز کند. اما هند با احتیاط با این خواست افغانستان برخورد کرده و تا کنون پاسخ مثبت نداده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل