رویداد های اخیر

سفر شارژدافیر بریتانیا به کابل؛ متقی خواهان آغاز خدمات قونسلی شد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱۶, ۱۴۰۲)

شارژدافیر بریتانیا برای افغانستان طی سفری به کابل با سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی دیدار و گفتگو کرده است. در این دیدار، امیرخان متقی خواهان آغاز خدمات قونسلی امارت اسلامی در بریتانیا شده است.

از سویی هم، دو طرف در باره تحکیم امنیت و ثبات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، صحت و آموزش و همچنان بهبود روابط میان دو کشور گفتگو کرده‌اند.

در این نشست، آقای متقی از این کشور خواسته است تا با جرأت وارد تعامل گسترده با کابل شود.

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه، در این مورد می‌گوید: «بریتانیا باید با اطمینان و جرأت وارد تعامل با کابل شود.»

تکل به نقل از آقای متقی گفته است: «امارت اسلامی تحریک مردمی است و پالیسی تعامل و صلاحیت حکومت مسوول را دارد. راهکار در قبال امارت اسلامی نباید براساس گزارش‌های رسانه‌یی، بلکه با درنظرداشت احترام متقابل، واقع‌بینانه و حقیقی انتخاب شود.»

وزارت خارجه به نقل از شارژدافیر بریتانیا برای افغانستان نگاشته است که تعهد امارت اسلامی برای تحکیم امنیت و ثبات در افغانستان قابل درک است و گام‌‌های برداشته ‌شده در مورد منع موادمخدر مؤثر است.

پس از تحولات سیاسی در کشور در آگوست سال ۲۰۲۱ میلادی، سفارت بریتانیا در کابل بسته شد و در حال حاضر یک نماینده این کشور در سطح شارژدافیر برای افغانستان از دوحه کار می‌‌کند.

بریتانیا در حال حاضر حکومت سرپرست را به رسمیت نمی‌شناسد و سفیر و کارمندان سفارت افغانستان در لندن که از سوی دولت قبلی تعیین شده بود، همچنان مشغول کار هستند.

در همین حال، رابرت دیکسن با ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی نیز دیدار داشته است.

وزارت تحصیلات عالی در صفحه توییترش نوشته است که آقای ندیم در این نشست خواهان همکاری جهان در بخش توسعه و گسترش تحصیل و آموزش در افغانستان شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل