Connect with us

صحت

سلامت روان ۷ میلیون کودک درپی زلزله ویرانگر در ترکیه در خطر است

منتشر شده

در

(Last Updated On: دلو ۲۹, ۱۴۰۱)

سازمان حفاظت از کودکان هشدار داده است که سلامت روان هفت میلیون کودک پس از زلزله‌های ویرانگر هفته گذشته در ترکیه و سوریه برای سال‌های آینده در خطر است. به گفته این سازمان، برخی علایم پریشانی حاد از جمله کابوس، پرخاشگری یا گوشه‌گیری در برخورد بعضی از این اطفال دیده شده است.

بربنیاد گزارش این سازمان، حدود ۲۳ میلیون تن تحت تأثیر این زمین‌لرزه‌ها قرار گرفته‌اند که بسیاری از آن‌ها شاهد کشته‌شدن دوستان و اعضای خانواده خود در مقابل چشمان خود بوده‌اند و برخی دیگر نیز زیر آوار خانه‌های فرو ریختۀ خود دفن شده‌اند. از سویی هم، بسیاری در حال حاضر هنوز جایی امن برای بودوباش ندارند.

در همین حال، این سازمان بین‌المللی نگرانی خود را نسبت به مرگ هزاران کودک دیگر در این حادثه طبیعی ابراز کرده است.

در گزارش یونیسف آمده است: «در حالی که تعداد کل کودکان آسیب‌دیده هم‌چنان نامشخص است، ۴.۶ میلیون کودک در ۱۰ ولایت ترکیه که بر اثر زمین‌لرزه آسیب دیده‌اند، زندگی می‌کنند و بیش از ۲.۵ میلیون کودک نیز در سوریه آسیب دیده‌اند.»

این سازمان نیز در گزارش خود افزوده است: «بسیاری از خانواده‌ها خانه‌های خود را از دست داده‌اند و اکنون در پناهگاه‌های موقت، اغلب در شرایط یخ‌بندان و بارش برف و باران که بر رنج آن‌ها افزوده است، زندگی می‌کنند.

صحت

سرپرست وزارت صحت با مسوول کمیساریای سازمان ملل دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳, ۱۴۰۳)

داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت‌ عامه با ليونارد زیلو، مسوول کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره  ایجاد مراکز صحی جدید برای عودت‌کنندگان در کشور بحث و تبادل‌نظر نمودند.

آقای عباد در این دیدار، ارایه خدمات بهتر صحی را برای هموطنان و برگشت‌کنندگان از اولویت‌های خود دانسته و خواهان همکاری این سازمان در این زمینه شده است.

از سویی هم، آقای ليونارد زیلو از همکاری این نهاد در این راستا اطمینان داد و بر همکاری‌های دوام‌دار این اداره با وزارت صحت‌ عامه تأکید کرد.

Continue Reading

صحت

کمپاین فرعی واکسین پولیو آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۷, ۱۴۰۲)

وزارت صحت عامه به‌همکاری نهادهای بین المللی دومین دور کمپاین فرعی تطبیق واکسین پولیو در سال ۲۰۲۴ را امروز (دوشنبه) آغاز کرد.

این دور کمپاین واکسین فلج اطفال در مناطق مختلف کشور از ۲۶ تا ۲۹ فبروری ۲۰۲۴ تطبیق می‌شود. هدف این کمپاین واکسین کردن بیش از ۷.۶ میلیون کودک زیر سن پنج سال در برابر ویروس پولیو می‌باشد.

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه در این باره گفته است: «ما متعهد استیم که به‌همکاری شرکای کاری خود مرض پولیو را در افغانستان محو نماییم. ما شب و روز تلاش می‌نماییم و کمپاین‌های واکسین پولیو و خدمات تتمیمی صحی را ادامه می‌دهیم تا به هدف که همانا محو کامل مرض پولیو در سراسر کشور می باشد، برسیم.»

او اضافه کرده است: «حمایت همه افغانان، به‌خصوص محاسن سفیدان، بزرگان منطقه و علمای دین در فعالیت‌های محو مرض پولیو مهم است. نیاز است تا آنان در مبارزه علیه مرض پولیو اشتراک کنند و صحتمندی اطفال خود را حفظ نمایند.»

پولیو یک مرض ویروسی است که قابل تداوی نمی‌باشد و تنها توسط واکسین وقایه و محو می‌شود.

Continue Reading

صحت

از آغاز زمستان تاکنون بیش از ۲۸۶ هزار تن در کشور به بیماری‌های تنفسی مبتلا شده‌اند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۵, ۱۴۰۲)

سازمان جهانی صحت با نشر گزارشی می‌گوید که از آغاز زمستان در ۳۴ ولایت افغانستان، بیش از ۲۸۶ هزار تن به بیماری‌های تنفسی مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها ۶۶۸ تن جان باخته‌اند.

براساس آمار این سازمان، بیش از ۶۳ درصد از مریضان را کودکان زیر پنج سال و نزدیک به ۵۰ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.

در بخشی از گزارش آمده است: «از آغاز فصل سرما، شمار بیماران مبتلا با مشکلات تنفسی در افغانستان افزایش یافته است. از اول جنوری سال ۲۰۲۴، در ۳۴ ولایت افغانستان بیش از ۲۸۶ هزار تن به بیماری‌های تنفسی مبتلا شده‌اند و از میان آن‌ها در مجموع ۶۶۸ تن جان باخته‌اند.»

همزمان با این، وزارت صحت عامه گفته که اخیراً گراف مریضان با بیماری تنفسی افزایش یافته و نزد این وزارت در سال ۲۰۲۳، بیش از ۹.۲ میلیون تن با مشکلات تنفسی به ثبت رسیده است.

به گفته مسوولان وزارت صحت عامه، بیش‌تر مریضان را کودکان و بزرگ‌سالان شامل می‌شوند.

در همین حال، برخی از داکتران افزایش بیماری‌های تنفسی را در کشور آلودگی بیش از حد هوا می‌دانند و می‌گویند که مریضان  مبتلا به عفونت حاد تنفسی، در کنار گرفتن دواهای لازم باید تغذیه درست شوند.

این درحالی است که همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش آلودگی هوا، آمار مبتلایان به امراض تنفسی در کشورافزایش می‌یابد و بیش‌تر کودکان در معرض خطر این بیماری‌ها قرار می‌گیرند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!