اخبار ساحوی

سنگ تهداب شفاخانه ولایتی غور توسط وزیر صحت افغانستان گذاشته شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سنگ تهداب شفاخانه ولایتی غور که چهار میلیون دالرهزینه بر میدارد و از جانب دولت جاپان پراخت میشود توسط وزیر صحت افغانستان گذاشته شد.

وزیر صحت افغانستان درجریان بررسی مشکلات صحی باشنده های ولایت غور و گذاشتن سنگ تهداب این شفاخانه ولایتی بیان داشت که تا یک سال دیگر، این شفاخانه برای باشنده های غور، خدمات صحی عرضه خواهد کرد.

ازسوی هم مسوولان محلی غور نیز از مشکلات مردم بنا بر نبود شفاخانه معیاری، دوا، داکتران متخصص به ویژه داکتران زن یاد آوردی کرده گفتند: در اکثر موارد، خانم های باردار، بخاطر نبود زمینه های صحی در هنگام زایمان، جان میدهند.

سید انور رحمتی والی غور گفت:”باشنده های این ولایت در کنار مشکلات زیاد در زندگی، از نبود خدمات صحی به شدت رنج می برند حتی اینکه در این ولایت یک داکتر متخصص زن وجود ندارد تا از  بیماران زن پرستاری کند”.

ثریا دلیل وزیر صحت تایید میکند که غور با چنین مشکلات دست و پنجه نرم میکند. ولی آمار این وزارت نشان میدهد که در یک دهه گذشته، 56 مرکز صحی در این ولایت ساخته شده و 26 تن نیز کورس های قابلگی را تمام کرده اند.

به گفته باشنده های ولایت غور، برای حل این چالش ها در این ولایت، تعداد مراکز ذکرشده کافی نیست زیرا باشنده های بخش های دور دست ولایت غور نیز به دلیل نبود خدمات صحی در محلات شان به اینجا می آیند.

گفته میشود که ولایت غور از جمله ولایات از چشم دور افتاده است که بیشتر باشنده های این و لایت با  مشکلات اقتصادی و صحی دست گریبان اند و این اولین شفاخانه معیاری در ده سال گذشته است که به کمک کشور جاپان با هزینه چهار میلیون دالر اعمار میگردد.

Trending

خروج از نسخه موبایل