تجارت

سیستم شبکه های تلویزیونی درافغانستان به دیجیتلی تبدیل میشود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت مخابرات برای فعال ساختن سیستم دیجیتلی شبکه های تلویویونی روز چهار شنبه (30 اسد) قرار دادی را با یک شرکت خصوصی، در کابل امضا کرد.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی هدف از دیجیتلی ساختن سیستم شبکه های تلویزیونی را توسعه نشرات همه شبکه های موجود به تمام نقاط کشور میداند.

امیر زی سنگین وزیر مخابرات وتکنالوژی معلوماتی می گویند درحال حاضر نشرات تمام شبکه های تلویزیونی افغانستان به سیستم انالوگ صورت می گیرد که ساحه پوشش آن هم اندک است و با تغییر یافتن این سیستم تمام مردم افغانستان می توانند صدا و تصویر شبکه های فعال را با کیفیت عالی در سراسر کشور تماشا کنند.

گفته میشود که این وزارت برای تغییر دادن سیستم انالوگ به دیجیتل شبکه های تلویزیونی در گام نخست پنجاه میلیون دالر سرمایه گذاری میکند.

براساس قرار دادی که میان وزارت مخابرات و یک شرکت خصوصی برای دیجیتل ساختن سیستم پخش نشرات تلویزیون های کشور امضا شد، این سیستم در شش ماه آینده در پایتخت و ولایت های درجه اول فعال می گردد وتا پنج سال آینده پوشش خدمات سیستم دیجیتلی به سراسر افغانستان خواهد رسید.

گفته می شود در حال حاضر 35 شبکه تلویزیونی در افغانستان نشرات دارد که به گفته مسوولان وزارت مخابرات، نشرات همه این شبکه ها در آینده دیجیتلی خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل