اخبار ویژه

شاهین: کشورها در پی جابجایی افراد مورد نظر خود در بدنه دولت افغانستان اند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱, ۱۴۰۱)

رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر گفته است که کشور ها در پی جابجای افراد مورد نظر خود در بدنه دولت افغانستان اند و از همین رو همواره بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان تأکید می‌کنند.

سهیل شاهین در یک گفتگوی ویژه با آریانانیوز تاکید کرد که حکومت افغانستان همه شمول است و حقوق بشر نیز در کشور نقض نشده است.

آقای شاهین گفت: “از لحن شماری از کشور ها معلوم می شود که اگر افراد نزدیک به آنان در حکومت شامل شوند، حکومت همه شمول خواهد شد.”

او در رابطه به موضوع مسدود ماندن مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم گفت که تمام رهبری امارت اسلامی خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه در کشور اند اما چگونگی معیار و اصول آن تا هنوز فراهم نشده است.

آقای شاهین گفت: “هر جامعه عنعنات خاص خود را دارد. ما اصول اسلامی خودرا داریم. ما در پرتو این اصول راه حلی را به این مساله پیدا خواهیم کرد.”

او همچنان تاکید کرد که امارت اسلامی به توافق نامه دوحه متعهد است اما امریکا یک جانبه آن را نقض کرده است.

به گفته وی، واشنگتن پس از آن توافق باید در خاک افغانستان حملات نظامی انجام نمی‌داد و همین گونه، نام های شماری از مقام های امارت اسلامی را از فهرست سیاه سازمان ملل حذف می‌کرد.

سهیل شاهین همچنان تصمیم اخیر کاخ سفید مبنی بر انتقال ۳.۵ میلیارد دالر از دارایی های منجمد مانده بانک مرکزی افغانستان را به سویس نادرست خواند.

آقای شاهین گفت: “ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان بر ضد دیگران استفاده کند. ما به این امر متعهد هستیم. امتناع امریکا از حذف نام های رهبران و اعضای ما از فهرست سیاه نقض توافقنامه است.”

آقای شاهین در این گفتگو همچنان تأکید کرد که امارت اسلامی خواستار تعامل مثبت و معنادار با جهان است. او واگذار نشدن کرسی افغانستان در سازمان ملل را برای نماینده امارت اسلامی، یک برخورد سیاسی این سازمان در برابر افغانستان می‌داند.

Trending

خروج از نسخه موبایل