تجارت

شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان در افغانستان خریدار پیدا کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رالف موپیتا، مدیرعامل شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی، در کنفرانس اعلام درآمدهای این گروه، بدون این که نام خریدار را فاش کند، به خبرنگاران گفت: مجموعا ۳۵ میلیون دالر در یک دوره مشخص پرداخت خواهد شد و عایدی حاصل، ۳۱ میلیون دالر خواهد بود.

وی افزود: “تکمیل این قرارداد، خروج ام‌تی‌ان از بازارهای خاورمیانه‌ای را کامل خواهد کرد. گروه ام‌تی‌ان ، شرکت ام‌تی‌ان یمن را سال گذشته فروخت و از شرکت ام‌تی‌ان سوریه خارج شد. سرمایه گذاری ۴۹ درصدی گروه ام‌تی‌ان در ایرانسل همچنان در مجموعه دارایی‌های  ام‌تی‌ان، خواهد ماند.

گروه ام‌تی‌ان در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد به منظور یکپارچه سازی ساختار و کاهش ضرر در بازارهای پرریسک، از بازارهای خاورمیانه خارج می‌شود تا به فعالیت‌های آفریقایی اصلی خود متمرکز شود. این گروه که در ۱۹ بازار فعالیت دارد، اعلام کرد درآمد خدمات این گروه در مدت شش ماه منتهی به ۳۰ جون، ۱۴.۸ درصد رشد کرد و به ۵.۷۱ میلیارد دالر رسید که با رشد ۴.۱ درصدی ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی، رشد ۱۹.۹ درصدی ام‌تی‌ان نایجریا و رشد ۲۹.۳ درصدی ام‌تی‌ان غنا، حاصل شد.  

بر اساس گزارش رویترز، درآمد داده این گروه طی همین مدت ۳۵.۹ درصد رشد کرد. درآمد مربوط به مکالمات که بزرگترین منبع درآمد خدماتی ام‌تی‌ان است، ۱.۹ درصد رشد کرد زیرا مشترکان آفریقای جنوبی، تماس‌های صوتی را به مکالمات اینترنتی ترجیح دادند.

Trending

خروج از نسخه موبایل