Connect with us

رویداد های اخیر

شش پروژه به ارزش بیش از ۱۰۹ میلیون افغانی در ولایت ننگرهار به بهره برداری سپرده شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۱۳, ۱۴۰۲)

وزارت انرژی و آب می‌گوید که شش پروژه در ولسوالی رودات ولایت ننگرهار به ارزش بیش از ۱۰۹ میلیون افغانی با حضور ملا عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی، مولوی سید احمد بنوری، معاون والی ننگرهار و شماری دیگر از مسئولین محلی به بهره برداری سپرده شد.

در مراسم به بهره برداری سپردن این پروژه‌ها، سرپرست وزارت آب و انرژی گفت که این وزارت در تمام کشور جهت مدیریت آب و تولید انرژی برنامه‌های متوازن دارد، که مطابق آن در زون شرق و به ویژه در ولایت ننگرهار جهت رفع مشکل کمبود آب، پلان آب‌رسانی اعمار بندها و پروژه‌های شبیه به آن را در نظر دارد که در وقت مناسب و با فراهم شدن بودجه، کار عملی آن آغاز خواهد شد.

به گفته این وزارت این پروژه‌ها شامل یک سربند آب به طول ۳۳ متر و ارتفاع یک متر، یک کانال آب به طول ۷۳۵ متر و ارتفاع 2 متر، پاک کاری و ترمیم یک کاریز به طول ۹۰۰ متر، ۲۴ چکدم، صدها متر دیوارهای استنادی و ذخیره‌های کوچک آب در مناطق روغان، قطرغه و میرجه ولسوالی یاد شده می‌باشند.

این وزارت گفته است که پروژه‌های یاد شده با حمایت مالی سازمان جهانی غذا (WFP)، با همکاری تخنیکی موسسه ای، ایی، دی تحت نظارت حوزه دریایی ننگرهار به پیش برده می‌شدند که در آن برای تعداد زیادی از مردم زمینه کار مهیا شده بود.

در همین حال، سرپرست وزارت آب و انرژی از پروژه‌های مختلف در ولایت ننگرهار بازدیده نموده و در ساحه کوت ولسوالی کوت این ولایت از یک ذخیره آب که ظرفیت ذخیره نمودن نزدیک به ۸۳ هزار متر مکعب آب را دارد نیز بازدید نمود.

رویداد های اخیر

Afghan prisoner stabs inmate to death in Delhi

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

An Afghan prisoner in Delhi stabbed another prisoner to death on Friday after a dispute over food, the Times of India reported.

The deceased was identified as Deepak Soni, who was 29-year-old.

The killer has been identified as Abdul Basir Akhundzada who is 44 years old.

Abdul Basir Akhundzadeh had been arrested in connection with a case of attempted murder in Lajpet Nagar area of New Delhi in 2019.

Soni had been arrested in connection with the case of robbery and murder in 2018.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ذکیه وردک، سرقونسل افغانستان در ممبی هند استعفا کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

ذکیه وردک، سرقونسل افغانستان در شهر ممبی هند از مقامش کناره گیری کرده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که یک رسانه هندی گزارش داد که از نزد خانم وردک ۲۵ کیلوگرام طلا در میدان هوایی ممبی ضبط شده است.

خانم وردک در صفحه ایکس خود نوشته است که او در طول سال گذشته، با حملات شخصی و افترا به خودش و اعضای خانواده اش مواجه بوده و این حملات سازمان یافته به نظر می‌رسد.

وی افزوده است: «اگرچه حملات صورت گرفته به من دور از انتظار نبود، اما تبعات آن برای افراد خانواده ام به مراتب کلان تر از تصورم بود و من را بر این واداشت که تداوم این امر برای آنان عادلانه نیست.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبکستان: پروژه خط آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل می‌شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۳)

جسوربیک چوریف، معین وزارت ترانسپورت ازبکستان گفته است که انتظار می‌رود پروژه خط آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

به گزارش خبرگزای ترند، آقای چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفته است: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه، کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

او خاطرنشان کرد که راه آهن زمان انتقال کالاها را از ۳۵ روز به ۵ روز کاهش می‌دهد و همچنان هزینه انتقال کالاها حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

پروژه خط آهن افغان ترانس که توسط ازبکستان در دسمبر ۲۰۱۸ پیشنهاد شده بود، از مزار شریف آغاز و الی بندر خرلاچی ولایت پکتیا ادامه پیدا می‌کند.

مصارف این پروژه حدود هفت میلیارد دالر برآورد شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!